پیش گفتار
مصرفکنندگان دربازارمدرن خدمات درعصرحاضر، باید بارویکرد اقناعسازی و ترغیب راضی به خرید خدمات شوند و این امر چالش بزرگی برای مدیران شرکتها و صاحبان کسبوکارهای خدماتی بهحساب میآید.
مصرفکنندگان امروزی از هر زاویه با بمباران پرشتاب اطلاعات از سوی رقبای داخلی و خارجی مورد هدف قرارمی گیرند برای تبدیل مصرفکنندگان به مشتریان که علیرغم بمباران اطلاعاتی و تبلیغی ،حق انتخاب ویژهای دارند؛مدیران و صاحبان کسبوکارها بهویژه کسبوکارهای خدماتی،راه پیچیده و پرپیچوخم و فرصت کمتری دارند تا بتوانند این فرآیند را مدیریت کنندوهمین امر موجب شده است که نیاز به کلیدهای طلایی سحرآمیز جهت باز کردن صندوق ذهن مصرفکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان بیشازپیش احساس شود و شاید بیراه نگفته باشیم که نقش تأثیرگذار مشاوران کسبوکارهای امروزی اگر بیشتر از «علاءالدین و چراغ جادو»نباشد؛کمتر نیست و مهمتر اینکه «کسب کارهای خدماتی تولید نمیکنند بلکه آنها اجرا میکنند» و چیزهایی را میفروشند که از عملکرد منابع انسانی (کارکنان)ناشی میشود.کارکنان در سازمانهای خدماتی در قلب تحویل خرسندی به مشتریان قراردارندو این امر وظیفه مدیران و صاحبان کسبوکارهای خدماتی را بیشازپیش خطیرترمی کند زیرا که راه وفاداری مشتریان و ایجاد خرسندی در آنان از انگیزه کارکنان راضی میگذرد.
امروز رضایت و خرسندی مشتریان تابع عوامل پیچیدهای است که شناخت آن از عهده اکثریت قریب بهاتفاق مدیران و صاحب صنوف خارج است.
دیدگاه خود را ثبت کنید