طرح تدبیر مدارس ابتدایی قابل ویرایش 98-97 فرمت "ورد"word
برنامه تدبیر یک سیستم هدفمند با رویکرد مشارکت همه ی اعضای مدرسه از مدیر تا دانش آموزان برای پیشرفت مدرسه از وضعیت و امکاناتی که در ابتدای سال موجود می باشد به یک وضعیت مطلوب تر در همه ی زمینه ها می باشد
جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷
عمده تغیرات برنامه بر اساس سال جدید
۱– عناوین و فعالیت ها- ساحت ها بر اساس سند تحول بنیادین
۲– عناوین مورد نظر معاونت های مختلف ستادی
۳- تفکیک برنامه ریزی از فرایند های دیگر
۴- شیوه ی امتیاز دهی در خودارزیابی اولیه و پایانی
۵- فرمول محاسبه رشد
۶- شکل و محتوای جداول
دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷
ملاک هافعالیتها امتیازبراساس تغییرات واصلاحات راهنمای برنامه
محور آموزش ویادگیری:۷ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۹۸
محورفوق برنامه وپرورشی:۵ملاک_۲۲فعالیت_سقف امتیاز۴۹
محورسلامت وتربیت بدنی:۷ملاک_۳۷فعالیت_سقف امتیاز۵۶
محور مشارکت:۳ملاک_۹فعالیت_سقف امتیاز۳۵
محور نظارت:۱ملاک_۳فعالیت_سقف امتیاز۲۱
محور اداری مالی:۲ملاک_۱۱فعالیت_سقف امتیاز۲۱
محور برنامه ریزی:۲ملاک_۶فعالیت_سقف امتیاز۱۴
محور خلاقیت:۱ملاک_۴فعالیت _سقف امتیاز ۷
جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷
محور برنامه ریزی توسط ارزیاب بیرونی ارزش گذاری می شود
تعداد ملاک ها۲۸
تعداد فعالیتها :۱۱۴
جمع امتیاز ۳۰۱عداد ملاک ها از ۳۶ به۲۸ ملاک کاهش یافته است.
تعداد فعالیت ها از۱۴۶ تا به۱۱۴ کاهش یافته است
دانلود جدیدترین طرح تدبیر مدارس ابتدایی سال ۹۷
مقدمه
اهداف دوره ابتدایی
چشم انداز – رویکردهای مدرسه
مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ – بیانیه مأموریت
چشم انداز آموزشگاه – مأموریت آموزشگاه
چرخش های تحول آفرین
صورت جلسه تأیید شورای مدرسه
اطلاعات شناسنامه ای آموزشگاه – جدول اطلاعات تعداد کلاس و دانش آموزان دبستان
جدول اطلاعات فیزیکی – وضعیت تجهیزات اداری هوشمند دبستان
جدول مشخصات کارکنان آموزشگاه
بررسی وضعیت مدرک تحصیلی اولیاء – برررسی وضعیت مشاغل اولیاء
بررسی وضعیت شاخص های اساسی آموزشگاه
وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشگاه
تحلیل محیطی محور آموزش و یادگیری
برنامه عملیاتی محور آموزش و یادگیری
تحلیل محیطی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
برنامه عملیاتی محور فعالیت های پرورشی و فوق برنامه
تحلیل محیطی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
برنامه عملیاتی محور توانمند سازی و مشارکت نیروی انسانی
تحلیل محیطی محور سلامت و تربیت بدنی
برنامه عملیاتی محور سلامت و تربیت بدنی
تحلیل محیطی محور اداری و مالی
برنامه عملیاتی محور اداری و مالی
تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
جدول کنترل نظارت و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه سالانه دبستان
نحوه محاسبه سرانه
اطلاعات و مشخصات آموزشگاه
اطلاعات شناسنامه ای و عمومی آموزشگاه
اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
تعداد کلاس و دانش آموزان آموزشگاه
میثاق نامه دانش آموزی
مشخصات و سمت کارکنان واحد آموزشی
منشور اخلاقی کارکنان
درصد ارتقا و عدم ارتقاؤ مدرسه در سال قبل
نمودار درصد ارتقا و عدم ارتقا در سال قبل
تاییدیه برنامه
شناسایی قوتها و- ضعفها و فرصت ها و تهدیدها بر اساس جدول ماتریس swot
اهداف کلان آموزشی و پرورشی
جدول پیشرفت اجرایی برنامه طرح تدبیر به صورت ماهانه
تقویم اجرایی بهبود فرآیند مدیریت مدرسه
فرم ارزیابی بهبود فرآیند
فرم ارزیابی بیرونی فرآیندی
تقویم اجرایی آموزشی و پرورشی
فرم بازدید معلمان
صورتجلسات طرح تدبیر
فرم های برنامه محوری و نظارت
فرم های پرورشی
جدول گام های تدبیر۶ جدول برنامه تدبیر
جدول شماره ۱ مربوط به گام های پنجگانه تدوین برنامه عملیاتی سالانه است
جدول شماره ۲ چارچوب برنامه عملیاتی سالانه مدرسه بر اساس فرم شماره ۶ است
جدول شماره ۳ فعالیت های اجرای برنامه تدبیر است
جدول شماره ۴ نمونه فرم پیشنهادی خودارزیابی مسئولین فعالیت ها است
جدول شماره ۵ نمونه فرم ارزیابی فرایندی (ویژه بازدیدهای طی سال تحصیلی) است
جدول شماره ۶ فرم ارزیابی بهبود فرایندها است
طرح تدبیر مدارس ابتدایی
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
در سند تحول بنیادین، به این نکته اشاره شده است که عرصه ی تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین زیرساخت های تعالی همه جانبه ی کشور و ابزاری جدی در راستای ارتقای سرمایه ی انسانی شایسته ی کشور در زمینه های گوناگون است
و از این رو، تحقق آرمان های متعالی انقلاب اسلامی ایران همچون احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در بین ملت ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان های عالم،
متقی و آزاده و خلاق است و این تعلیم و تربیت باید بتواند «حیات طیبه»، «جامعه ی عدل جهانی» و «تمدن اسلامی – ایرانی» را تحقق بخشید. در پرتو چنین سرمایه ی انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی تحقق حکومت جهانی «انسان کامل» را پیدا می کند و در سایه ی چنین حکومتی ظرفیت و استعدادهای بشری به شکوفایی و کمال خواهد رسید.
دیدگاه خود را ثبت کنید