این تحقیق در مورد مفهوم شناسي، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر توانمندسازي كارمندان در 26 صفحه و در قالب ورد و شامل مفهوم شناسي، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر توانمندسازي كارمندان،مفهوم شناسي، سياستها، قوانين و مقررات حاكم بر توانمندسازي كارمندان،تعریف توانمندسازی کارکنان،توسعه منابع انسانی،Employees Empowerment،آموزش كارمندان،آموزشهاي مديران می باشد.
مقدمه
توانمندسازی کارکنان به آنها مسئولیت و اختیاری میدهد تا بتوانند در زمینهی وظایف مشخصی در سازمان تصمیم گیری کنند. این تصمیمها در سطوح پایینِ سازمان گرفته میشوند؛ جایی که کارمندان به شیوهی منحصربهفردی به مسائل نگاه میکنند و مشکلاتی را که سازمان مربوط از نقطهای به بعد با آنها روبهروست، ندارند.
عواملی که بر بهره وری در سازمان تأثیر میگذارند، بسیارند. در طول سالها، توانمندسازی کارکنان حس مالکیتی را درون سازمانها ایجاد کرده است. کارکنان توانمندسازیشده، شادتر و فعالتر از بیشتر کارکنان دیگری هستند که در شرکت حضور دارند. آنها از تغییرات ایجادشده در شرکتشان استقبال میکنند. البته این توانمندسازی کارکنان چند عیب هم دارد. در این مقاله، در وبسایت چطور، ابتدا توانمندسازی کارکنان را تعریف میکنیم و بعد هم به بیان مزایا و معایب آن میپردازیم. هر آنچه میخواهید در اینباره بفهمید، اینجا عنوان شده است.
مزایای توانمندسازی کارکنان
برخی مزایای توانمندسازی کارکنان به این شرح هستند
۱. افزایش بازدهی و کاهش هزینهها
یکبار متخصص بنیادی آموزشی گفت که وقتی پای افزایش بازدهی و کاهش هزینهها بهمیان میآید، کارکنان معمولا ایدههای فوقالعادهای دارند، اما شرکتها باید بدانند که چگونه به دنبال آن ایدهها بروند و درعینحال به کارمندانشان هم توجه کنند. این امر اغلب کارمندی را میطلبد که از قلمروی خود خارج شود و مزایای وجود کارکنان توانمند را نشان دهد. کارمندانی که نسبت به اطلاعات خود مطمئن هستند و آن را ارزشمند میدانند، گوش میکنند، برای آن اقدام میکنند و بهاحتمال زیاد ایدههایشان را بهاشتراک میگذارند. این فرایند هم کارفرما و هم کارمند را بهرهمند میکند.
۲. برخورداری از خدمات بهتر
متخصص وبلاگنویس دیگری، یکبار عنوان کرد که کارکنان توانمند آنهایی هستند که میتوانند خدمات استثنائی ارائه کنند. او در این حوزه دارای تجربه هم هست و فکر میکند که کارکنان توانمند، قدرتِ گرفتن چنین تصمیماتی را بدون کمکگرفتن از مافوق دارند. آنها این حق را دارند که اصلا کار دیگری بکنند؛ قوانین را دور بزنند و بهترین کار از نظر خودشان را برای مشتریان انجام دهند. شرکتهایی که به کارکنانشان آزادیِ گرفتن چنان تصمیماتی را میدهند، در آیندهی نزدیک به کسبوکارهای موفقتری تبدیل خواهند شد.
۳. استقبال از تغییرات
کارکنان توانمند همیشه قادر به تغییر و بهچالشکشیدنِ شرایط موجودی هستند که برای شرکتهایی که بهسرعت در حال تغییرند و سکانشان در دست محیط و فناوری است، واقعا مهم محسوب میشوند. شرکتها و کارمندانی که نسبت به زیرسؤالبردنِ شرایط فعلی خود حس راحتی ندارند، بهاحتمال زیاد راکد خواهند ماند، چراکه سایر شرکتها بهسرعت از کنارشان عبور خواهند کرد. با ایجاد محیطی که کارمندان احساس کنند بهراحتی میتوانند در آن سؤال کنند، پیشنهاد بدهند و ایدههای جدید را بهچالش بکشند، میتوان از چنان مشکلی اجتناب و به کارفرما و کارمندان کمک کرد.
۴. بهبود کیفیت کار
وقتی کارمندانِ خود را توانمند میکنید، باعث میشوید آنها احساس کنند که در این سازمان حضور یافتهاند و به رشد آن کمک میکنند. در ضمن میخواهند بدانند در چه مسیری کمک میکنند و اینکه آیا موفقیتِ سازمان شان درحال رشد هست یا نه. بهاینترتیب انعطافپذیری و آزادی عمل برای کمک به ایجاد تغییر محیط کاری به این کارمندان داده میشود.
دیدگاه خود را ثبت کنید