در مدیریت کسب کار و مدیریت استراتژی، تحلیل ذینفعان به معنای شناسایی و ارزیابی افرادی است که به نحوی تحت تاثیر تصمیمات و فعالیتهای کسبوکار قرار میگیرند. این افراد میتوانند شامل کارکنان، مشتریان، سهامداران، تامینکنندگان و حتی جامعه محلی باشند. تحلیل دقیق ذینفعان میتواند به شرکتها کمک کند تا نیازها و انتظارات این گروهها را در نظر گرفته و استراتژیهای خود را بهبود بخشند.
این نمونه فرم است که در 5 گام و شیوه ای نظام مند نیازها وانتظارات ذینفعان را شناسایی، براساس ماتریس قدرت و علاقه دسته بندی و درنهایت ارائه پیشنهاد میدهد.
این یک فرم خام است و می تواند الگویی برای دستورالعمل باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید