آموزش املا به روش استیم تعداد اسلاید 45
نکاتی برای تدریس بهتر استیم
تدریس به گونـهای که موضوعات استیم را بهطور معناداری با هم ادغام کند، با آموزش سنتی بسیار متفاوت است و گاهی اوقات میتواند چالشبرانگیز باشد. این نکات بهعنوان راهنما به مدرسان کمک میکنند آمادگی لازم را برای شروع پیدا کنند:
- آموزش استیم به روش معتبر و فرارشتهای بسیار باز و پیچیده است. دانشآموزان وارد مسئله میشوند و با استفاده از راههای گوناگون به راه حلی خاص میرسند. چنین محیطی هیچ راهی برای پیشبینی سؤالی که دانشآموز میپرسد و یا زمینهای محتوایی که ممکن است دانشآموز به آن دسترسی داشته باشد، یا مسیری که پرسوجو ممکن است در پیش بگیرد، وجود ندارد. این هرج و مرج را بپذیرید و منعطف باشید. پرورش جنبههای یادگیری مادامالعمـر و کنجکاوی در دانشآمـوزان را الگوی خود قرار دهید.
- در مورد ابزارها و منابعـی که ممکن است برای دانشآموزان مفید باشند، فکر کنید. سعـی کنیـد منابع و مطالب گوناگون را تا آنجا که ممکن است در اختیار دانشآموزان قرار دهید. شما برای درگیرکردن دانشآموزان در یادگیری معنادار نیازی به فناوریهای گرانقیمت یا مواد فانتزی ندارید. غالباً وسایل خانه و مواد و ابزارهای معمولی میتوانند برای آموزش استیـم به کار بیاینـد. همچنیـن، مـیتوانید با معلمان و متخصصانی که تخصص لازم و مرتبط با آموزش مورد نظر شما را دارند، همکاری کنید.
- این تغییـر تـدریس را به آهستگی انجام دهیـد. با برنامهریزی و اجرای یک موضوع استیم یکپارچـه، که ممکن است پرسشی یکروزه یا یکهفتهای باشد، شروع کنید یا از یک مشکل فعلی که باید در جامعه حل شود، شروع کنید.
- سعی کنید بر مفاهیم و شیوههای اصلی تمرکز کنید. تلاش برای وارد کردن استانداردهای عملکردی بیش از حد انتظارات، یا استانداردهایی که ممکن است سطحی بررسی شوند، میتواند به گنگی منجر شود. به این فکر کنید که چه چیزی را میخواهید ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید با استانداردها و نیز اهداف استیم مطابقت داشته باشد.
- هنجارهـا و انتظارات کـلاس درس را در نظـر بگیرید. یادگیری استیـم مبتنـی بر مسئله ماهیتـی بسیار مشارکتی دارد. همچنین، به پشتکار نیاز دارد، زیرا دانشآموزان را با چالشهایی روبهرو میکند که راهحلهای پیشنهـادی آنها غالباً با شکست مواجه میشود. این مهم است که معلمـان با ارائه ایدههایی در مورد چگونگی غلبه بر نقاط شکست و کار در محیط همکاری با همسالان، از کار دانشآموزان خود در چنین محیطی حمایت کنند. انجام ندادن این کار ممکن است مانعی بزرگ در تحقق آموزش استیممحور شود.
جمعبندی
رویکـرد استیـم ایـن امکان را بـرای مدرسـان فـراهم میکند کـه کلاسهای خشک استیـممحور را به فضایی پویا تبدیـل کنند. آمـوزش استیممحـور به همـراه دو شیوه کاوشگری علمی و فرایند طراحـی مهندسـی، فرصتهای بیشماری را در اختیار یادگیرندگان قرار میدهد تا خلاقیت، حل مسئله، کارگروهی و کارآفرینی را تقویت کنند. اگر مدرسه بتواند نگـرش افـراد را نسبت به علم، فناوری، هنر، ریاضیات و فنـاوری تغییر دهـد، میتواند به نهـادی اجتماعی تبدیل شود که به واسطه آنها رهبری و اقداماتی که برای بازسازی جامعه نیاز است، آغاز شود.
با به کارگریی تم، افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار زیبانوع فایل PowerPoint pptx قابل ویرایش و آماده پرینت می باشد
دیدگاه خود را ثبت کنید