توضیحات محصول
این پاورپوینت در مورد پرورش ارتباطات و اطلاعات در مدیریت رفتار سازمانی در ۱۴۰ اسلاید زیبا می باشد.
ارتباط از نظر ارسطو:
ارتباط عبارت است از جستوجو براى دست یافتن به کلیهٔ وسایل و امکانات موجود براى ترغیب و اقناع (Persuasion) دیگران.
§آگاهی از وجود مشکلات بالقوه، اساس بهسازی ارتباطات سازمانی است.
§میتوان با بکارگیری فرآیند اصلی ارتباطات، راههای مختلفی را برای برتری یافتن بر مشکلات شناخت.
§برای مدیران بسیار مهم است که پدیدههای خاصی را که به صورت مانع بر جریان سالم ارتباطی اثر میگذارند و آن را دچار کندی و پیچیدگی و یا اصولاً مسدود میکنند، شناخته و در رفع آن بکوشند.
روبرت گویر در کتاب فراگرد ارتباط مىگوید:
ارتباط عبارت است از روشى که حداقل متضمن چهار عنصر زیرباشد:
۱. تولیدکنندهاى که ۲. علامت یا نمادى را ۳. براى حداقل یک دریافتکننده طرح کند ۴. و او را درک معنى کند .
تعریفی دیگر:
ارتباط فرایندی است که در آن عناصری به نامهای فرستنده ، گیرنده ، پیام و کانال وجود دارد و عناصر ، وضعیت و چگونگی حضورشان ، تضمین کننده چگونگی درک معنی و در نهایت برقراری ارتباط هستند.
تعریف ارتباطات سازمانی نیازمند تعریف »سازمان وارتباطات« است
سازمان با مجموعه ای اجتماعی (از گروه و یا مردم) سروکار دارد که در آن، فعالیت ها به منظور تحقق اهداف اعم از فردی و جمعی هماهنگ می شود
تعریف ارتباطات: انتقال و تبادل اطلاعات، معانی و مفاهیم و احساسها بین افراد در سازمان با واسطه یا بلاواسطه .
در دنیای امروز، گذشته از آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی ، افراد به واسطه ارتباط مستقیم و فراگیر با دیگران، نیاز به آموزش ارتباط و الگوهای ارتباطی دارد. یک کارمند، پزشک و یا مدیر، معمولاً در محیط کاری وسازمان خود ویا در خانه وکوچه و بازاربا افراد بسیاری در ارتباط است.
از یک اشاره ابرو تا برخوردهای بسیار جدی و گفتگوهای طولانی را می توان در چارچوب ارتباط گنجاند.
سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند ارتباطات است ومدیران نیز دریافته اند که ارتباطات مؤثربا کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان در توفیق مدیران در دستیابی به اهداف طراحی شدۀ سازمان عامل مؤثری است .
رفتارارتباطی مؤثر،هدف به حساب نمی آید ولیکن باید وسیله ای برای کسب هدف تلقی شود
ارتباطات سازمانی و تاثیر اتوماسیون برآن در مدیریت رفتار سازمانی و سوالات متداول
ارتباطات سازمانی جهان کنونی جهانی است پر از تغییرات شتابان. دگرگونیهای بسیاری در ارکان جامعه صورت گرفته و پیشرفتهای سریع علوم و تکنولوژی انسان را با وضعیتی روبرو ساخته که کمتر شباهتی با گذشته دارد.
در دنیای امروز، گذشته از آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی ، افراد به واسطه ارتباط مستقیم و فراگیر با دیگران، نیاز به آموزش ارتباط و الگوهای ارتباطی دارد. یک کارمند، پزشک و یا مدیر، معمولاً در محیط کاری وسازمان خود ویا در خانه وکوچه و بازاربا افراد بسیاری در ارتباط است.
از یک اشاره ابرو تا برخوردهای بسیار جدی و گفتگوهای طولانی را می توان در چارچوب ارتباط گنجاند.
سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند ارتباطات است ومدیران نیز دریافته اند که ارتباطات مؤثربا کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان در توفیق مدیران در دستیابی به اهداف طراحی شدۀ سازمان عامل مؤثری است .
رفتارارتباطی مؤثر، هدف به حساب نمی آید ولیکن باید وسیله ای برای کسب هدف تلقی شود
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید