تحقیق راههای تقویت یادگیری ، هوش و خلاقیت در کودکان

7,000 تومان

17 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

توضیحات محصول

این فایل یک تحقیق کامل درباره یادگیری در کودکان و راههای تقویت هوش و حافظه در کودکان تیزهوش و در نهایت در مورد انواع راههای خلاقیت در کودکان میباشد که به تمام سوالات شما پاسخ میدهد و بسیار آموزنده و کاربردی می باشد. این تحقیق ۱۱۵ صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد.
 
فهرست

حافظه چیست.. ۵
تعریف رشد ۵
مهمترین ویژگیهای تجربه گرایی. ۶
تفاوت یادگیری با تفکر. ۷
تعریف یادگیری با رویکرد شناختی. ۷
تجربه گرایی. ۸
ضرورت یا عدم ضرورت تقویت.. ۹
نظریه ادوین ری گاتری.. ۱۰
محرک های ناشی از حرکت.. ۱۱
نقش تمرین بر عملکرد ۱۱
خاموشی و فراموشی. ۱۱
مفهوم تقویت و تنبیه. ۱۲
مفهوم محرک های نگهدارنده ۱۳
مفهوم قصد ۱۳
نظریه گشتالت.. ۱۳
بر خلاف نظریه پردازان رفتارگرا ، اعتقاد بر این است که یادگیری تدریجی نیست.. ۱۴
اختلال. ۱۴
عوامل بروز اختلالات یادگیری.. ۱۵
نظریه‌های یادگیری.. ۱۷
عوامل بروز اختلالات یادگیری.. ۱۷
آموزش فرایندی اختلال یادگیری.. ۱۹
تعریف اختلال یادگیری.. ۲۰
طبقه بندی اختلال یادگیری.. ۲۱
اختلالات حافظه ای.. ۲۱
وسواس فکری.. ۲۶
اختلال وسواس فکری – عملی. ۲۷
نشانه های وسواس.. ۲۷
تشریح نوع اختلال. ۳۰
علل زمینه ای بروز اختلال. ۳۰
عوامل پیشگیری کننده ۳۱

  • تعریف اختلال بیش فعالی.. ۳۲
  • مهارت های مقابله با مشکلات رفتاری.. ۳۳
  • انواع رفتارهای نامطلوب.. ۳۵

پیامد منفی برای رفتارهای نامطلوب.. ۳۵
تعریف کود کان تیزهوش.. ۳۶
کودک تیز هوش.. ۳۸
خصوصیات کودکان تیزهوش.. ۳۹
افراد تیز هوش را به چهار دسته تقسیم می کنند : ۳۹
سرچشمه های تیزهوشی. ۴۱
شناسایی کودکان تیزهوش.. ۴۱
ویژگیهای تیزهوشان. ۴۳
ویژگیهای یادگیری.. ۴۳
تعریف هوش از نظر علمی. ۴۴
ویژگی های عمومی کودکان و دانش آموزان تیزهوش.. ۴۵
رابطه ی بین هوش و نبوغ. ۴۸
شناسایی کودکان با هوش.. ۴۹
راهکارهایی برای پرورش استعداد اولیه ی کودک.. ۵۰
راههای بالابردن خلاقیت کودکان. ۵۳
حضور در مکان های عمومی. ۵۷
مراقب و دخالت بیش از حد ممنوع. ۵۸
درخواست همکاری از کودک.. ۵۸
توسعه تحمل عقاید ۵۸
کم پیشرفتی کودکان سرآمد: ۵۸
خصوصیات معلمان دانش آموز سرآمد از نظر لیندزی.. ۵۹
ملاحظات ویژه در تعلیم و تربیت کودک پیش دبستانی سرآمد: ۶۰
نتیجه گیری: ۶۰
ضرورت شناسایی استعدادهای درخشان. ۶۲
روش تشویق کودکان به رفتارهای خوب.. ۶۹
اصول تقویت مثبت.. ۶۹
روش های عملی تربیت کودکان حرف شنو. ۷۰
روشهای مؤثر برای حرف شنوی کودکان. ۷۱
لمس اشیا ۷۱
آزادی کودک.. ۷۱
توجه به  حس کنجکاوی.. ۷۲
سوال پرسیدن های مداوم ۷۲
ویژگی های کودک خلاق. ۷۲
بچه ها را از تلویزیون جدا کنید! ۷۹
برای کودکان، اسباب بازی های ساده بخرید ۷۹
برای بچه ها کتاب بخوانید ۷۹
پرورش خلاقیت کودکان. ۸۰
آموزش کاردستی کودکان. ۸۰
روش تربیت و پرورش کودکان موفق. ۸۷
حرف زدن با کودک.. ۸۸
کتاب خواندن برای کودک.. ۸۸
تقویت احساسات کودک.. ۸۸
از نقش هنر در خلاقیت کودکان غافل نشوید ۹۰
آموزش کاردستی کودکان. ۹۰
۱٫ بگذارید خودش کارهایش را انجام دهد. ۹۳
روانشناسی و تربیت کودکان قانون مدار. ۹۴
روانشناسی کودکان. ۹۵
قانون و انتظارات.. ۹۶
تعاریف تیز هوش و با استعدادها ۹۶
شناسایی دانش آموزان تیز هوش با استفاده از آزمونها ۹۸
ویژگیهای تیزهوشان از نظر ترمن: ۹۸
سبب شناسی. ۱۰۰
تشویق به داستان سرایی برای تقویت خلاقیت کودکان. ۱۰۶
بازی کودکان. ۱۰۷
آموزش نقاشی کودکان. ۱۰۹
آموزش طراحی به کودکان. ۱۰۹
چه طور فرزندان راستگو تربیت کنیم ۱۰۹
خصایص جسمانی کودکان تیزهوش.. ۱۱۲
آموزش کودکان تیزهوش.. ۱۱۲
انتظارات بزرگ ، خواسته های ناعادلانه. ۱۱۴
آزمونهای هوش.. ۱۱۴
آزمونهای فردی.. ۱۱۴
آزمونهای گروهی هوش.. ۱۱۵
منابع. ۱۱۷
 
 
 بخشی از این تحقیق …
حافظه چیست ؟
حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پایداری که زیربنای یادگیری است حافظه شامل پردازشهای مختلفی است که در زمان معینی ثبت می شود از نظر رفتار گرایان حافظه همان یادگیری است
از نظر روانشناسان شناختی ، حافظه با یادگیری فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشی است
پدر و مادر اولین کسانی هستند که متوجه رشد حرکتی، رشد کلامی و کارهای ذهنی فرزند خود می شوند. رشد زودرس حرکتی، کلامی و ذهنی از ویژگی های کودکان دارای هوش بالاست. این کودکان، مستقل تر از سایر بچه ها هم سن خود هستند و کنجکاوی های بیشتری نسبت به محیط اطراف شان نشان می دهند.
البته سن هوش انسان تا پانزده سالگی افزایش پیدا می کند، بنابراین آزمون هوشی افراد پانزده ساله و بالاتر یکسان است.
کودکان تیز هوش کنجکاوترند و مرتب راجع به مسایل مختلف سوال می کنند. یک کودک تیز هوش وقتی در مورد مورچه سوال می کند، از والدین خود توضیح کاملی درباره نحوه ی زندگی آنان می خواهد. آنان می خواهند به عمق مسایل فرو بروند.
کودکان تیز هوش با توجه به این که قدرت فراگیری بالایی دارند، ممکن است با کودکان عادی هم سال خود خیلی احساس هماهنگی نکنند، بنابراین مایلند که با افراد بزرگتر نشست و برخاست کنند. افراد بزرگتر هم آنها را کمتر می پذیرند.
بنابراین، این خطر وجود دارد که کودکان هوشمند تا اندازه یی احساس سرخوردگی و عدم رضایت کرده و منزوی بشوند. اما اینها کاملاً موقتی اند. به این ترتیب که این بچه ها با توجه به هوش بالایی که دارند، به زودی می آموزند راه هایی برای برقراری ارتباط بهتری با دیگران پیدا کنند.
آنان در مسایلی که از نظر دیگران ساده، بدیهی و عادی است می توانند ساعت ها بررسی و تفحص کنند و در واقع گفته می شود که دانشمندان و هنرمندان، کودکان با هوشی هستند که توانمندی های دوران کودکی شان یعنی «کنجکاوی» خود را حفظ کرده اند.
کنترل کمال طلبی در کودکان تیز هوش
کودکان تیز هوش دل شان می خواهد بیشتر بدانند و چون از مسایل آگاهی بیشتری دارند، از این رو توقعات و خواسته های شان نیز به همان نسبت بیشتر است. آنان به علت هوش بالای شان محدودیت ها را بهتر می پذیرند.
بطور کلی باید گفت، معمولاً والدین دارای فرزند تیز هوش، در کنار آمدن با آنان دشواری زیادی ندارند. برای تربیت این کودکان باید توجه کرد که آنها به خاطر هوش بالای شان در یک محیط مصنوعی قرار نگیرند.
دیدگاه امروزی در مورد تعلیم و تربیت کودکان، دیدگاه یکپارچه سازی و انسجام است. این دیدگاه می گوید، تمامی کودکان باید در جامعه با یکدیگر منسجم شوند. بنابراین بهتر است از همان دوران مدرسه کودکان دارای ضرایب هوشی پایین تر در کنار کودکان عادی تحصیل کنند که البته این شامل کودکان کم بینا و کم شنوا نیز می شود. و همین طور کودکانی که هوش بالاتری دارند بهتر است در کنار کودکان عادی درس بخوانند.
تعریف رشد :
رشد تغییراتی پیوسته و منظم است که در نتیجه گذشت زمان بوجود می آید.
رشد و یادگیری تأثیر متقابل دارند
رشد زمینه یادگیری را فراهم می کند و یادگیری هم منجر به رشد بهتری می شود
یادگیری به تمرین وابسته است در حالیکه در رشد یا تأثیر یادگیری وجود ندارد و یا تأثیر آن کند است.
نقش نظریه در روانشناسی یادگیری :
یک نظریه تعدادی مشاهده را با هم ترکیب می کند
نظریه باعث تولید پژوهش های تازه می شود
نظریه ها به تولید فرضیه های قابل بررسی باید منجر گردد
نظریه یک ابزار است
نظریه های علمی تابع اصل ایجاز است
مهمترین ویژگیهای تجربه گرایی :
حس نگری : تنها ابزار رسیدن به معرفت حواس هستند
کاهش گرایی‌ : تصورهای مرکب قابل تجزیه به تصورهای ساده هستند
تداعی گرایی : معرفت حاصل تداعی است
ماشین گرایی : ذهن همانند ماشین است

دیدگاهها

0.0
0
0
0
0
0

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحقیق راههای تقویت یادگیری ، هوش و خلاقیت در کودکان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: sara
  • فروشنده: سارا رحیمی
  • آدرس:
  • امتیازی ثبت نشده است!

این فایل با شناسه انحصاری 14806 در پایگاه رسمی فروش فایل فاپول ثبت شده است. کلیه حقوق مادی و معنوی با استناد به مجوز نشر بر خط فاپول به شماره 4032 نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشر محفوظ می باشد و هر گونه کپی برداری و یا بازنشر آن به هر نحو ، پیگرد قانونی و شکایت رسمی فاپول را به عنوان نماینده ناشر در پی خواهد داشت.

تحقیق راههای تقویت یادگیری ، هوش و خلاقیت در کودکان
تحقیق راههای تقویت یادگیری ، هوش و خلاقیت در کودکان

7,000 تومان

7,000 تومان

17 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
ناشر
sara
@ سارا رحیمی
همکاری در فروش

فاپول
بازیابی رمز