کتابچه انواع املاء و راهکارهای تقویت املاء خلاقانه قابل استفاده معلمان ومربیان زیر نظر دکتر صفایی در 42 صفحه
پس از تصحیح املا لازم است
• دانش آموزان کلماتی را که اشتباه نوشته اند به طور صحیح و خوانا در پایان املا بنویسند یا
آن ها را در جمله مناسب به کار برند
• دیکته را اگر غلط های اصلی و زیاد دارد لازم است یک بار پاکنویس نمایند و کلماتی که غلط
داشته اند را با رنگ دیگر بنویسند
• گاهی می توانید دو دانش آموز املاهای خود را با هم عوض کنند و هریک برای دیگری را
تصحیح نماید
در انتخاب متن املا باید دقت شود
• متن مورد نظر حاوی جمله باشد و فقط کلمه به تنهایی نباشد
• در هر جلسه می توان کمی از کلماتی که در جلسات قبلی دانش آموزان مشکل داشتند استفاده شود تا
درجه پیشرفت بررسی شود
اشکالات املایی :
• ضعف در حس شنوایی مانند جاله به جای ژاله
• ضعف در حافظه شنوایی مانند جا انداختن کلمات
• ضعف در حافظه دیداری مانند هیله به جای حیله
• ضعف در توالی حروف مانند مارد به جای مادر
• عدم دقت مانند کندم به جای گندم
• نارسا نویسی مانند رسم به جای رستم
دیدگاه خود را ثبت کنید