pdf جزوه کامل درس ارزشیابی توصیفی ویژه دانشجویان فرهنگیان و ماده 28 ها و استخدامی آموزش ابتدایی در 167 صفحه
چرایی ارزشیابی کیفی توصیفی
سوال چرا ارزشیابی سنتی تغییر کرد؟ چرا ارزشیابی به شیوه کیفی توصیفی جایگزین شد؟ در مورد ضرورت و اهمیت هر کدام با دیگر دوستان خود بحث و گفتگو کنید.
توضیحات شما دانشجویان عزیز ضرورت تغییر ارزشیابی سنتی ............ ضرورت جایگزینی ارزشیابی کیفی توصیفی ..... نقد و تحلیل اهمیت و ضرورت شیوه های سنتی ارزشیابی و شیوه کنونی.
ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی تحصیلی در دوره ابتدائی مسائل و مشکلاتی در زمینه رویکرد سنتی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی وجود داشت که نقدهایی را به آن وارد نمود، از جمله فشار شدید به دانش آموز و دیگر اجزای نظام آموزشی برای کسب نمره و فراموش شدن یا کم اهمیت شدن ماهیت عمل مدرسه رفتن دانش آموز یعنی یادگیری محدود شدن یادگیری در مدرسه عمدتاً به سطح حافظه یا به بیان رایج حافظه محوری؛ نحوه ی ارزشیابی
پیشرفت تحصیلی به گونه ای سامان گرفته بود که دانش آموزان را به سمت انباشت حافظه و فهم مطالب و محتوای کتاب سوق میداد جریان تدریس نیز به پیروی و تحت تاثیر این نحوه ی ارزشیابی همین هدف را دنبال می نمود.
ایجاد اضطراب و فشار روانی در دانش آموزان که از انتقادات جدی وارد بر رویکرد سنتی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بوده است. تغییر برنامه های درسی دوره ابتدایی در برخی دروس همچون علوم تجربی زبان آموزی، هنر و هدیه های آسمانی این برنامه های درسی رویکردهای خود را در تدریس و ارزشیابی اساساً تغییر داده بودند و معلمان بر اساس
این برنامه روشهای ارزشیابی خود را به صورت فرایندی و توصیفی اجرا می کردند اما آیین نامه ارزشیابی دوره ابتدایی تغییر نکرده بود و معلمان دچار مشکل بودند. لذا باید تغییراتی در نظام ارزشیابی تحصیلی انجام می شد تا بین عناصر اصلی نظام هماهنگی به وجود آید.
ضرورت مهم تر، اسناد تحولی نظام آموزشی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ و سند برنامه درسی ملی بود. موضع این اسناد رویکردی فرایندی و کیفی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ………………
دیدگاه خود را ثبت کنید