گروهبندی و مراحل شناسایی و تشخیص دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و روشهای درمانی و رفع مشکلات آموزشی مطالعه شود.
یکی از مهم ترین منابع گفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای شرکت در آزمون های دبیری و آموزگاری، کتاب روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری می باشد. لیست منابع هر یک از آزمون های استخدامی آموزش و پرورش هر ساله در دفترچه ثبت نام این آزمون درج می شود و در کنار هر کدام، امتیاز و ضریب آن ها قید می شود.. افراد می توانند با دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون از جزئیات منابع و فرآیند ثبت نام اطلاعات به خصوصی کسب کنند. با توجه به اهمیت این مضووع برای سهولت داوطلبان در ادامه توضیخات و دانلود فایل کتاب روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری ارائه شده است.
محتوای فایل شامل :
تاریخچه و تعریف اختلالات یادگیری
گروه بندی و مراحل تشخیص کودکان با اختلالات یادگیری
روش های ترمیمی و آموزشی کودکان با اختلالات یادگیری
نمونه هایی از مطالعات بالینی در زمینه اختلالات یادگیری
اختلال یادگیری چیست؟
به گفته سایت mayoclinic ناتوانی یادگیری، یک بیماری عصبی است که بر توانایی مغز برای ارسال، دریافت و پردازش اطلاعات تأثیر میگذارد. کودک مبتلا به ناتوانی یادگیری در خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن، درک مفاهیم ریاضی و درک عمومی مشکل دارد. این موضوع سبب بروز مشکل در یادگیری اطلاعات و مهارتهای جدید در افراد مبتلا به این بیماری میشود.
به طور کلی تعریف دقیق اختلال یادگیری به این شرح است :” ناتوانی یادگیری به معنای اختلال در یک یا چند فرآیند روانشناختی اساسی است که در درک یا استفاده از زبان، گفتار یا نوشتار دخیل بوده و ممکن است خود را در توانایی گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، املا یا انجام محاسبات ریاضی نشان دهد.”
دیدگاه خود را ثبت کنید