پرسشنامه اعتماد سازمانی الونن و دیگران (2008)
اعتماد[1] : تمایل یک گروه به آسیب پذیر بودن نسبت به فعالیت های گروه دیگر بر اساس این انتظار که آن ها به شیوه ای عمل خواهند کرد که برای اعتماد کننده مهم باشد، صرفنظر از توانایی نظارت یا کنترل بر آن گروه (Stewart, 2004, 44) . در حقیقت اعتماد ، باور ما به این امر است که دیگران همان کاری را انجام می دهند که ما از آن ها انتظار داریم بدون اینکه آن ها تحت نظارت باشند(Lewis, 2007, 76)
اعتماد سازمانی[2] : انتظارات مثبتی که افراد نسبت به صلاحیت[3]، خیرخواهی[4] و اعتبار[5] اعضاء سازمان دارند(Ellonen et al, 2008, 162).
اعتماد جانبی[6] : به اعتماد بین کارکنان در یک سازمان اطلاق می گردد (Ellonen et al, 2008, 162).
اعتماد عمودی[7] : اعتمادی است که بین کارکنان و رهبران وجود دارد(Ellonen et al, 2008, 162).
اعتماد نهادی[8] : نوع غیر شخصی اعتماد است و به عنوان اعتماد اعضاء سازمان نسبت به استراتژی و چشم انداز سازمان، قابلیت تجاری و تکنولوژیکی، فرایندها و ساختارهای منصفانه و سیاست های منابع انسانی معرفی می شود(Ellonen et al, 2008, 162).
مشخصات پرسشنامه:
تعداد گویه ها: 49
تعداد مولفه: 3مولفه
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
نوع فایل: word و قابل ویرایش
منبع: دارد
تعداد صفحات: 5
دیدگاه خود را ثبت کنید