این پرسشنامه را سولومون و راث بلوم در سال (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمالکاری تحصیلی نام نهادند، این مقیاس را دهقانی (1387) برای اولین بار در ایران بهکاربرده است. این مقیاس دارای 27 گویه میباشد که 3 مؤلفه را مورد بررسی قرار میدهد: مؤلفه اول، آماده شدن برای امتحانات؛ شامل 8 سؤال میباشد. مؤلفه دوم، آماده شدن برای تکالیف میباشد و شامل 11 گویه میباشد و مؤلفه سوم، آماده شدن برای مقاله های پایانترم میباشد که شامل 8 گویه میباشد.
مشخصات پرسشنامه:
تعداد گویه ها: 27
تعداد مولفه: 3مولفه
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
نوع فایل: word و قابل ویرایش
منبع: دارد
تعداد صفحات: 2
دیدگاه خود را ثبت کنید