دانش آموزان با توجه به هر مقطع تحصیلی شرایط مخصوص به خود را دارند. آنها همواره با توجه شرایط و محیط اطراف خود و شخصیتی که دارند در طول سال تحصیلی مخصوصا فصل امتحانات شرایط خاصی توام با اضطراب، ترس، نگرانی پی درپی و... را تجربه می کنند. در این پژوهش با توجه به مقالات خوانده شده برداشت خود را بصورت خلاصه در زمینه کمال گرایی و اضطراب امتحان خواهم نوشت.
اضطراب امتحان تاثیر فراوانی بر عملکرد دانش آموزان و پیشرفت آنها در سنین مختلف دارد و این مساله هیچ ارتباطی بین دانش آموزان دختر و پسر ندارد. تحقیقات نشان داده اند که یک دانش آموز موفق با توجه به کمال گرایی هایی مثبتی که در درون خود دارد می تواند درمقابله با این اضطراب موفق باشد.
محققین کمال گرایی را به دو بعد اصلی زیر تقسیم کرده اند:
کمال گرایی بهنجار : دراین کمال گرایی اشخاص از کارهای سخت و طاقت فرسا لذت می برند. با هدف موفقیت برانگیخته می شوند و تمامی محرومیت های شخصی و اجتماعی را می پذیرند.
کمال گرایی نابهنجار:دراین کمال گرایی با ترس از شکست برانگیخته می شوند و به دلیل انتظارات غیر واقع بینانه هرگز ازعملکرد خود راضی و خشنود نخواهند بود.
تعداد صفحات : 5 صفحه
نوع فایل : ورد
حجم فایل : 16 کیلو بایت
دیدگاه خود را ثبت کنید