پاورپوینت مباني مديريت در رسانه در 94 اسلاید قابل ویرایش
شامل سرفصل مطالب زیر
تعاريف سازمان و مديريت
مكاتب مديريت
مديريت و وظايف آن
رفتار سازماني
مديريت در راديو و تلويزيون
منابع عبارتند از کتب
اصول و مباني مديريت، تاليف: عبدالله جاسبي
سازمان و مديريت، تاليف: رضا نجفبيگي
تئوريهاي مديريت، تاليف: كمال پرهيزكار
مديريت رفتار سازماني، تاليف: علي رضاييان
اسلاید نمونه
مديريت و رسانه
•موضوع مديريت در سه حوزه با رسانه پيوند دارد.
.1مديريت بر رسانه
.2مديريت در رسانه
.3مديريت رسانهاي
مديريت بر رسانه در حوزه حكومت و مديريت كلان كشور است و سياستهاي كلان، اهداف اصلي، خطوط قرمز و اصول حاكم بر رسانه را تعين ميكند.
مديريت در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محيط پيرامون آن است و اداره رسانه را به عهده دارد. وظيفه مديريت در رسانه اداره بهينه سازمان و تحقق اهداف است.
اصول و مفاهيم مديريت
•سازماندهي: سازماندهي به معناي گرداوري منابع انساني، مالي، و تجهيزات براي انجام كارها و نيل به اهداف است. اين گرداوري بايد به موثرترين وجه صورت گيرد.
•ساختار: ساختار سازماني عبارت است از نظم و ترتيب كليه فعاليتهاي اعضا سازمان و قرار گرفتن آنها در طبقات مختلف سلسله مراتب اداري براي نيل به هدفهاي سازماني.
•به عبارت ديگر مفهوم ساختار سازماني عبارت است از تعين نمودن وظائف، مسوليتها و اختيارات مشاغل مختلف سازماني و روشن نمودن ارتباطات صحيح و منطقي آنها با يكديگر.
نظریههای مدیریتی
نئوكلاسيكها
طرفداران این روش معتقد بودند که مدیریت باید توجه خود را بر افراد متمرکز کند؛ به بیان دیگر متغیرهای اجتماعی را مؤثرتر از متغیرهای فیزیکی میدانستند. نگرش مكتب روابط انساني در مديريت بر این مبنا استوار بود که مدیرانی که روابط انسانی خوبی در محیط کار برقرار میکنند میتوانند به بهرهوری بيشتري دست یابند.
به علاوه، جنبش روابط انسانی مرحلهای را ایجاد کرد که تکامل یافتهٔ آن امروز بهعنوان رشتهٔ رفتار سازماني، یعنی مطالعهٔ افراد و گروهها در سازمان مطرح است.
دیدگاه خود را ثبت کنید