تمام قطعات خودروهای قدیمی به صورت مکانیکی بود و خبری از پردازندهها در سیستم این خودروها نبود. پیشرفت تکنولوژی، ساختار داخلی خودروها را دگرگون کرد به گونهای که رفته رفته از پردازندههایی در خودرو استفاده شد تا کار هماهنگ کردن قطعات را آسانتر کند. این پردازندهها در گذر زمان تغییرات بسیاری داشتند و بین نسخه ابتدایی و پیشرفته آن تفاوت بسیاری است.
ای سی یو همان کامپیوتر خودرو است که وظیفه کنترل و هماهنگی بین بخشهای مختلف را به عهده دارد. Electronic Control Unit یا ECU با تعدا زیادی سنسور در بخشهای مختلف موتور و خودرو در ارتباط است. سنسورهای خودرو اطلاعات را به کامپیوتر خودرو ارسال میکنند و براساس این اطلاعات، دستوری را از کامیپوتر خودرو دریافت میکنند. در واقع سنسورها به دستوراتی که از ای سی یو مخابره میشود عمل میکنند. در صورتی که کامپیوتر خودرو با مشکلی مواجه شود، سنسورها از کار میافتند یا به درستی عمل نمیکنند. تعداد سنسورها در خودروهای امروزی بسیار زیاد است و هرچه این سنسورها بیشتر باشد تشخیص شرایط خودرو توسط کامپیوتر آسانتر میشود.
ای سی یو برای انجام وظایف خود به اطلاعات نیاز دارد و این اطلاعات را از سنسورها دریافت میکند. هر سنسور وظیفه اعلام وضعیت یک بخش از خودرو را به عهده دارد. این قطعات کوچک شرایط بخشهای گوناگون خودرو را به ای سی یو گزارش میدهند و برنامههایی که از قبل در ای سی یو تعریف شدهاند، دستورات را به صورت سیگنالهایی به عمل کنندههای خودرو میفرستند.
دیدگاه خود را ثبت کنید