خلاصه و جزوه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف در 114 صفحه سرفصل مطالب
مقدمه مؤلف .............................................................................................................……….. 3
یادگیری، آموزش و روانشناسی پرورشی ................................................................................... 4
پژوهشی در روانشناسی تربیتی .............................................................................................… 6
نظریه رشد شناختی پیاژه .................................................................................................…… 9
نظریههای رشد شناختی ..................................................................................................…. 23
نظریه رشد شناختی برونر .............................................................................................…... 31
نظریههای یادگیری رفتاری ................................................................................................. 31
پاولف، ثرندایک، و اسکینر ..........................................................................................….. 31
نظریه شرطیسازی وسیلهای ثرندایک .................................................................................. 31
نظریه شرط سازی کنشگر اسکینر ....................................................................................... 31
نظریههای یادگیری شناختی ................................................................................................ 32
گشتالت، آزوبل، و بندورا ............................................................................................... 33
نظریه یادگیری معنادار کلامی آزوبل ................................................................................…34
نظریه یادگیری شناختی_اجتماعی بندورا ............................................................................…35
نظریههای یادگیری شناختی .............................................................................................…36
خبر پردازی: نظام یاد ....................................................................................................…37
نظریه های تازه خبرپردازی
نظریههای یادگیری سازنده گرایی ......................................................................................... 38
انگیزش در یادگیری ........................................................................................................ 40
سبکهای یادگیری و تفکر ................................................................................................ 43
سبکهای یادگیری شناختی ............................................................................................ 43
سبکهای تفکر ........................................................................................................……..44
راهبردهای یادگیری ومطالعه ............................................................................................... 45
شناخت و فراشناخت ....................................................................................................…47
راهبردهای فراشناختی ................................................................................................... 49
هوش ........................................................................................................................ 55
تفکر: مفهوم سازی و قاعده آموزی ........................................................................................ 64
تفکر: حل مسئله، تفکر انتقادی، و آفرینندگی ............................................................................. 66
طراحی آموزشی، هدفهای آموزشی و آمادگی برای یادگیری ......................................................... 66
طبقه بندی هدفهای آموزشی ............................................................................................... 68
آموزش معلم – محور: آموزش به کمک سخنرانی ....................................................................... 69
آموزش معلم - محور: آموزش مستقیم ................................................................................…75
آموزش یادگیرنده -محور .................................................................................................. 85
اداره کلاس درس .......................................................................................................... 96
آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار ..................................................................................... 96
سنجش یادگیری ............................................................................................................ 101
ارزشیابی پیشرفت…………………………………………………………………………..110
دیدگاه خود را ثبت کنید