پاورپوینت فصل ششم (آزوبل )و فصل هفتم ( خبرپردازی) کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف در 29 اسلاید قابل ویرایش
نظریه یادگیری معنی دارکلامی آزوبل:
یکی از نظریه های شناختی که با یادگیری آموزشگاهی ارتباط نزدیکی دارد نظریه یادگیری معنی دار کلامی است که دیوید آزوبل روانشناس آمریکایی آن را در اثر مهم خود روانشناسی پرورشی با یک دیدگاه شناختی مطرح ساخت.
•اقسام حافظه دراز مدت:
•1ـ حافظه بیانی:منظور از حافظه بیانی آن نوع حافظه است که دانش بیانی را در خود ذخیره می کند.منظور از دانش بیانی دانشی است که می توانیم آن را به صورت شفاهی یا کتبی بیان کنیم.نام دیگر حافظه بیانی یا گزاره ایی حافظه آشکارا است،زیرا محتوای آن مخص است.
•2ـ حافظه ی معنایی:در حافظه ی معنایی معانی ذخیره می شوند.
•حافظه معنایی معرف توانایی ما در یادآوری دانش مربوط به پدیده هایی است که در قالب کلمات، اعداد،و سایر نمادهای شناخته شده ذخیره می شوند.
دیدگاه خود را ثبت کنید