عنوان مقاله:
بررسی مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تحقق حیات طیبه در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
فایل pdf می باشد و در همایش ارائه شده است.
حیات طیبه از یک سو به معنای رشد و شکوفایی دانش و آگاهی بشر و از سویی دیگر به مفهوم آرامش روحی، آسایش و رفاه مادی، امنیت محیط زندگی و شادکامی او است و در مراتب عالیتر به تکامل معنوی و عروج روحی انسان منجر میشود. با توجه به اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، یکی از مؤلفههای اصلی پیشرفت و توسعه پایدار نظام اسلامی، اهتمام جدی به رشد و تعالی انسانها به منظور دستیابی به «حیات طیبه» است. این مهم نمایانگر مسئولیت خطیر سیاستگذاران، برنامهریزان و مدیران امر تعلیم و تربیت جامعه اسلامی است. هدف از این مقاله بحث و بررسی پیرامون مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تحقق «حیات طیبه» در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
در این مقاله که برای جمعآوری اطلاعات از روش کتابخانهای بهره گرفته شده، روش تحقیق، تحلیل محتوا میباشد. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد به طور کلی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستگاه تعلیم و تربیت باید در جهت پرورش تربیت یافتگانی عمل کند که دین اسلام را حق میدانند و آن را به عنوان نظام معیار میشناسند و به آن باور دارند و آگاهانه، آزادانه، شجاعانه و فداکارانه برای تکوین و تعالی اخلاقی خود و دستیابی به مرتبهای از «حیات طیبه» و استقرار حکومت عدل جهانی مهدی (عج) از آن تبعیت میکنند و به رعایت احکام و مناسک دین و موازین اخلاقی مقید هستند.
دیدگاه خود را ثبت کنید