فرمت فایل: PDF
تعداد صفحات: ۳۰۹
حقوق رسانه یکی از رشته های به نسبت جدید و میان رشته ای است که حقوق، آزادیها و قواعد حقوقی درباره ارتباطات جمعی را مطالعه می کند. با توجه به فقر ادبیات موجود در این حوزه، کتاب حقوق ارتباط جمعی تألیف شد.
این کتاب در چهار بخش کلی تدوین شده است: ابتدا مبانی نظری حقوق رسانه مشتمل بر آزادی بیان، آزادی اطلاعات، استقلال رسانه ها، تکثرگرایی رسانه ای و نظام دهی رسانه ها، مطرح شده است. در بخش دوم، قواعد و مقررات راه اندازی مؤسسات رسانه ای و فعالیت آنها بررسی شده است. در بخش سوم تلاش شده است میان منافع مختلف و متعارض سازش ایجاد شود و مرز محتوای قانونی و مشروع و محتوای موجد مسئولیت، ترسیم شود. در بخش پایانی نیز مسئولیتهای مدنی و کیفری ناشی از نقض حدود مقرر، مفهوم مسئولیتها در حوزه رسانه و شرایط تحقق آنها و ... آورده شده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید