نمونه تفسیر تست وکسلر کودکان
تعداد صفحات: 9
نوع فایل: WORD
فهرست مطالب:
معرفی آزمودنی
تعریف هوش
گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس ها و 4 شاخص اصلی
گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI)
گام 3- تعیین اینکه کدام یک از 4شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند
گام 4- تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها
گام 5 – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها
گام 6 – تفسیر نوسانات درون شاخص ها
بخشی از متن فایل:
دوروش برای بررسی توانایی هوشی کودک وجود دارد: 1 هوشبهر مقیاس کل (FS IQ) که تشکیل شده از هوشبهر مقیاس های کلامی و عملی و 2- شاخص توانایی کل ( GAI) که تشکیل شده از خرده مقیاس هاییی که شاخص درک مطلب کلامی و خرده مقیاس هایی که شاخص استدلال کلامی را دربرمیگیرند. زمانی که تفاوت بین بزرگترین و کوچکترین شاخص برابر یا بیشتر از 1.5انحراف استاندارد یا (بیشتر از 23) شود شاخص توانایی کل را باید محاسبه کرد. اما در این آزمودنی مورد نظر تفاوت بین بزرگترین شاخص ( درک مطلب کلامی ) و کوچکترین شاخص ( استدلال ادراکی) برابر با 16 شد که این اندازه از 23کمتر می باشد
بزرگترین شاخص - کوچکترین شاخص
درک مطلب کلامی - استدلال ادراکی
138 - 122 = 16
در این صورت هوشبهر مقیاس کل ( FSIQ) را تفسیرمیکنیم
علی یک کودک 11 ساله است که در این آزمون نمره هوشبهر مقیاس کل او برابر با 138 است و رتبه درصدی این هوشبهر در سطح اطمینان 95% برابر با 99.7 می باشد که این مقدار نشان می دهد علی از 99 درصد هم سن های خودش بالاتر می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید