مسئولیت اجتماعی شرکت یکی از مهمترین مفاهیم در مبانی نظری می باشد که بطور خلاصه نشان دهندۀ تأثیر کسب وکارها بر ذینفعان میباشد. با وجود گسترش روز افزون بدنۀ دانش در مورد این مفهوم، ارزیابی مسئولیت اجتماعی هنوز یک مسألۀ چالش برانگیز می باشد. اگرچه مبانی نظری چندین روش را برای ارزیابی مسئولیت اجتماعی ارائه کردهاند، با اینحال از محدودیتهایی برخوردار هستند. هدف این پرسشنامه ارائۀ معیاری اصیل، معتبر و قابل اعتماد برای مسئولیت اجتماعی شرکت است که نشان دهندۀ مسئولیت های کسب وکار در برابر ذینفعان می باشد. بر اساس چارچوب مفهومی پیشنهادی مسئولیت اجتماعی شرکت، سنجه ای از طریق فرایند تدوین نظاممند سنجه مدون گردید. از تحلیل عاملی اکتشافی برای تعیین ساختار عاملی زیربنایی سنجه انجام شد. داده ها برای ارزیابی پرسشنامه از 269 مدیر کسب و کار شاغل در ترکیه جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل یک یک ساختار چهار بعدی از مسئولیت اجتماعی شرکت ارائه میدهد که شامل مسئولیت اجتماعی شرکت دربرابر ذینفعان اجتماعی و غیر اجتماعی، کارکنان، مشتریان و دولت می باشد.
دیدگاه خود را ثبت کنید