Library of Congress Cataloging-in-Publication Data
Siegle, Del.
The underachieving gifted child : recognizing, understanding, and reversing underachievement / by Del
Siegle.
p. cm.
Includes bibliographical references.
ISBN 978-1-59363-956-3 (pbk.)
1. Gifted children--Education--United States. 2. Underachievers--Education--United States. 3. Motivation
in education--United States. I. Title.
LC3993.2.S54 2013
371.95--dc23
2012022970
First published in 2013 by Prufrock.Press Inc.
Published in 2021 by Routledge
605 Third Avenue, New York, NY 10017
2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon OX14 4RN
Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business.
© 2013 by Taylor & Francis Group
Cover and layout design by Raquel Trevino
All rights reserved. No part of this book may be reprinted or reproduced or utilised in any form or by
any electronic, mechanical, or other means, now known or hereafter invented, including
photocopying and recording, or in any information storage or retrieval system, without permission
in writing from the publishers.
Notice:
Product or corporate names may be trademarks or registered trademarks, and are used only for
identification and explanation without intent to infringe.
ISBN: 9781032143392 (hbk)
ISBN: 9781593639563 (pbk)
DOI: 10.4324/9781003238973
Acknowledgments Much of my understanding of underachievement has beeninfluenced by my research and my life partner, D. Betsy McCoach. This book reflects 13 years of discussions, research, writing, and reading about the topic, and I am indebted to her for her insight and inspiration. Some of this work was supported by The National Research Center on the Gifted and Talented under the direction of Joseph Renzulli and E. Jean Gubbins. This work was funded through the Educational Research and Development Centers Program, PR/ Award Number R206R000001, as administered by the Institute of Education Sciences, U.S. Department of Education. The findings
and opinions expressed herein do not reflect the position or policies of the Institute of Education Sciences or the U.S. Department of Education. I wish to acknowledge the contributions of other members of our research team: Sally M. Reis, Meredith Greene Burton, Fredric Schreiber, and Rebecca Mann. Chapter 7 is reprinted with permission of the The Hong Kong Academy for Gifted Education, ShaKok Estate, Shatin, N.T., Hong Kong ( http://www.hkage.org.hk ). It generously allowed me to use
material from one of its excellent publications. I also wish to thank Kelly Shea for her editing and feedback on
the initial document, Susan Johnsen at CEC-TAG for suggesting I write this book, and Jennifer Robins at Prufrock Press for her editing skills and incredible patience. This book is dedicated to the Special Talents Education Program (STEP) students I taught in Glendive, MT. Working with them was a special time in my life, and much of what I know in gifted education I learned from them.
قدردانی بسیاری از درک من از کم کاری تحت تأثیر قرار گرفته است توسط تحقیقات من و شریک زندگی من، D. Betsy McCoach. این کتاب منعکس کننده 13 سال بحث، تحقیق، نوشتن و خواندن است در مورد موضوع، و من به خاطر بینش او مدیون او هستم الهام گرفتن برخی از این کار توسط مرکز تحقیقات ملی استعدادها و استعدادها به سرپرستی جوزف رنزولی و ای. ژان گابینز پشتیبانی شد. این کار از طریق برنامه مراکز تحقیق و توسعه آموزشی، روابط عمومی شماره جایزه R206R000001، که توسط موسسه مدیریت می شود علوم تربیتی، وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده. یافته ها و نظرات بیان شده در اینجا منعکس کننده موضع یا سیاست های موسسه علوم آموزشی یا وزارت ایالات متحده نیست. تحصیلات. مایلم از مشارکت سایر اعضای تیم تحقیقاتی خود قدردانی کنم: سالی ام. ریس، مردیت گرین برتون، فردریک شرایبر، و ربکا مان. فصل 7 با اجازه هنگ کنگ تجدید چاپ شده است آکادمی آموزش تیزهوشان، املاک شا کوک، شاتین، N.T.، هنگ کنگ (http://www.hkage.org.hk). سخاوتمندانه به من اجازه استفاده داد مطالب یکی از انتشارات عالی آن. همچنین میخواهم از کلی شی برای ویرایش و بازخوردش در مورد آن تشکر کنم سند اولیه، سوزان جانسن در CEC-TAG برای پیشنهاد I این کتاب را بنویسید، و جنیفر رابینز در چاپ پروفروک برای ویرایش او مهارت و صبر باور نکردنی این کتاب به برنامه آموزش استعدادهای ویژه اختصاص دارد (STEP) دانشجویانی که در Glendive، MT تدریس کردم. کار با آنها بود یک زمان خاص در زندگی من، و بسیاری از چیزهایی که من در آموزش با استعداد می دانم من از آنها یاد گرفتم.
دیدگاه خود را ثبت کنید