فایل گزارش کاراموزی در تعمیرگاه مجاز سایپا این گزارش کاراموزی که در 42 صفحه بصورت word آماده شده است . قابل استفاده کلیه دانشجویانی ست که دوره کاراموزی خود را در تعمیرگاه های سایپا یا سایرتعمیرات خودرو شخصی گذرانده اند میباشد
فهرست مطالب کلی به شرح ذیل میباشد
نمايندگي مجاز سايپا
نمودار سازماني تشكيلات
سيستم سوخت رساني بنزيني
علائم سوختگي واشر سر سيلندر
علائم تاب برداشتن سر سيلندر
دلايل كمپرس در قسمتهاي موتور
ميل لنگ
قطعات ميل سوپاپ
نقطه تايمينگ
انواع سوپاپ
علت فيلر گيري سوپاپ ها
موتور ديزل
دلايل دل زدن كلاچ
صداي غير عادي در گيربكس
قطعات اصلي گاردان
سيستم جرقه الكتريكي
كويل
دلكو
استارت
دينام
آفتامات
سيستم سوخت رساني بنزيني
علائم مخلوط شدن روغن و بنزين
كاربراتور
سيستم خنك كننده و روغن كاري
سيستم روغنكاري
سيستم ترمز – فرمان و تعليق
تاريخچه سيستم ترمز ABS
سيستم ABS چيست ؟
اصول كاركرد ABS
سنسورهاي سرعت چرخ
انواع كلاچ : 1- كلاچ خورشيدي (كلاچ ديافراگم)2-كلاچ فيبري و تفاوت آنها در اين است كه ديسك فنر داراي فنر حلقه اي بوده در صورتيكه ديسك خورشيدي داراي صفحه فنر است .
وظيفه كلاچ تعويض دنده (قطع و وصل نيرو)است و با فشار دادن پا روي پدال كلاچ قدرت از موتور به گيربكس قطع مي شود و صفحه كلاچ بين فلايويل و ديسك كلاچ نصب مي شود و هم چنين روس شافت كلاچ قرار مي گيرد و پوسته كلاچ به فلايويل بسته مي شود و بر روي دو شاخه كلاچ در بعضي ماشينها بلبرينگ و در بعضي ديگر ذغال كلاچ نصب مي گردد .
صداي غير عادي در كلاچ : 1-فنر صفحه كلاچ و يا فنر ديسك كلاچ شكسته است 2 -لنت صفحه كلاچ تمام شده و به پرچ رسيده است 3-بلبرينگ كلاچ خراب يا ذغال كلاچ تمام شده است .
علت خوب كلاچ نگرفتن : 1-صفحه كلاچ سائيده است 2- ذغال كلاچ تمام شده 3- رون مخزن كلاچ كم است 4-فنر ديسك كلاچ ضعيف و شكسته است 5-كلاچ رگلاژ نيست 6-صفحه كلاچ تاب دارد 7- ديسك كلاچ تاب دارد 8-فلايويل تاب دارد 9-فنرهاي روي سفحه كلاچ شكسته است 10-پمپ كلاچ خراب است 11-صفحه كلاچ روغني است .
دلايل دل زدن كلاچ : 1-تاب برداشتن صفجه كلاچ و ديسك 2- تنظيم نبودن انگشتي هاي ديسك 3- نا مرتب سائيده شدن لنت صفحه كلاچ 4-شكسته بودن سه شاخه كلاچ و فنر آن
طريقه آزمايش بكسواد كلاچ : ترمز دستي را كشيده و دسته دنده را در دنده قرار دهيد و موتور را گاز داده و به طور آهسته پا را از روي كلاچ برداريد اگر موتور خاموش شد كلاچ سالم است اگر موتور خاموش نشد كلاچ بكسواد مي كند .
نشت روغن موتور از كاسه نمد ته ميل لنگ , و نشت واسكازين گيربكس از كاسه نمد (گلدوني ) جلو گيربكس باعث روغني شدن صفحه كلاچ مي شود وقطع و وصل سريع كلاچ و بكسواد كردن كلاچ يا تمام شدن ذغال و خرابي بلبرينگ و روغني شدن صفحه كلاچ از علائم خرابي كلاچ مي باشند .
گيربكس : گيربكس (جعبه دنده ) اتوماتيك -گيربكس (جعبه دنده )معمولي گيربكس بين كلاچ و گاردان نصب شده و براي تعويض دنده ها در سرعتهاي مختلف و حالت خلاص و دنده عقب استفاده مي شود و قسمتهاي اصلي آن عبارت اند از : 1-گلدوني جلو ( پوسته فلايويل) 2- پوسته جعبه دنده (جاي دنده ها و شافت ها ) 3- گلدوني عقب (جاي كيلومتر شمار ) و قطعات داخلي آن 1- دسته دنده 2-ماهك 3-ميله ماهك و فنر و ساچمه 4-دنده برنجي 5-شافت كلاچ (ورودي ) 6-دنده ها 7-شافت خروجي 8-شافت واسطه (زيري )9-شافت دنده عقب 10-پوسته گيربكس 11-دنده كيلومتر شمار
شافتهاي گيربكس : 1-شافت كلاچ (ورودي 2-شافت گيربكس خروجي 3- شافت دنده عقب 4-شافت زيري (هميشه گرد )
به وجود دنده برنجي عمل تعويض دنده ها آسانتر صورت مي گيرد .
دیدگاه خود را ثبت کنید