هدف از این مطالعه بررسی مؤلفههای لازم برای ایجاد یک رابطه مشاوره کاربردی روانشناسی ورزشی بین یک مشاور روانشناسی ورزشی (SPC) و یک مربی بود.
برای پرداختن به این هدف، دو مطالعه موردی رابطه مشاوره SPC-Coach ارائه خواهد شد. به دنبال روشهای نمونهگیری هدفمند، اعضای دو روابط مشاوره SPC-Coach (2 SPC و 2 مربی نخبه) در مصاحبههای فردی شرکت کردند تا در مورد درک خود از روابط مشاوره مؤثر بحث کنند.
تحلیل محتوای استقرایی برای جستجوی مضامین مشترک هم در داخل و هم در بین دو مطالعه موردی انجام شد (وبر، 1990). سه مقوله با شباهتهای مشترک بین هر دو رابطه مطالعه موردی ظاهر شد که برای توسعه روابط مشاوره مؤثر بین SPCها و مربیان مهم است. (آ)
دانش SPC؛ ب) اعتماد؛ و (ج) دوستی. علاوه بر این، دو دسته جداگانه برای هر یک از روابط مشاوره مطالعه موردی پدیدار شد. (د) SPC متناسب با فرهنگ تیم. و (ه) انعطاف پذیری.
دیدگاه خود را ثبت کنید