انچه یک مدیر انجام می دهد:
موضوع را با ارائه تعريفي از واژة مدير و محل كار او يعني سازمان شروع مي كنيم. آنگاه به وظيفة مديران پرداخته، دربارة آنچه كه آنان انجام مي دهند، بحث خواهيم كرد. مديران ترتيبي مي دهند كه كارها به وسيلة ديگران انجام شود. انان تصميم مي گيرند، منابع را تخصيص مي دهند و كارهاي ديگران را رهبري مي كنند تا هدفهاي سازمان تامين گردد. مديران كارهاي خود را در سازمان انجام مي دهند. سازمان، يك واحد هماهنگ اجتماعي است كه از دو يا چند نفر تشكيل مي شود، تا براي تامين يك يا مجموعه اي از هدفها ، به گونه اي مستمر يا مداوم كار كنند. با توجه به اين تعريف، مي توان موسسات توليدي و خدماتي و همچنين مدرسه، بيمارستان، كليسا، واحدهاي ارتش، خرده فروشيها، نيروهاي انتظامي و نهادهاي دولتي را سازمان ناميد. مديران بر فعاليتهاي ديگران نظارت مي كنند و مسئول تامين هدفهاي اين سازمانها هستند.
دیدگاه خود را ثبت کنید