اهمیت بازار:
•مشتری محور است•خروجی آنرا ، تحقیق بازار مشخص می نماید•فرآیندی دو طرفه ( تعاملی ) است•اهداف بلند مدت دارد•سود محور است•بر گروه های مصرف کننده متمرکز است•تمرکز آن بر نیاز مصرف کننده است
•جهانی سازی ، ساختارهای اصلی و طبیعت تجارت بین اللملی را دگرگون می سازد . روند جهانی سازی بر چگونگی شیوه ی تجارت ما ، شرکای تجاری ما ، مهارت های مورد نیاز جهت رقابت در محیط ، نوآوری در سازمان ، تحرک و پویایی کاری ، همچنین بر فرهنگ ها و ارزش های ما تاثیر می گذارد .
•فروپاشی نظام کمونیستی و حمایت جهانی از اقتصاد بازار آزاد به همراه توسعه های سریع تکنولوژیکی و رشد روزافزون اطلاعات بیشتر از گذشته باعث گسترش روند روند جهانی سازی شده است .•وارن جی کیگان معتقد است :
پایه و اساس یک بازاریابی جهانی موفق در درک صحیح اصول بازاریابی است . بازاریابی فرآیندی است که بر سرمایه و اهداف یک سازمان در رابطه با فرصت ها و نیازهای محیطی تمرکز می کند .
دیدگاه خود را ثبت کنید