تعداد سوالات تستی: 500
تعداد سوالات تشریحی: 130
کلیه سوالات همراه با جواب است و دارای پاسخنامه می باشد.
سوالات به صورت فصل به فصل با ذکر صفحات کتاب می باشد.
کاملترین و بهترین پکیج نمونه سوالات تستی اندیشه اسلامی 1 در اینترنت
کاملترین و بهترین پکیج نمونه سوالات تشریحی اندیشه اسلامی 1 در اینترنت
سخن "کیف یعرف غیره من یجهل نفسه" از کیست و در چه موردی است؟ ص 5
الف- حضرت محمد (ص)-شناخت خود
ب- حضرت محمد (ص)-شناخت جهان
ج- امام علی (ع)- شناخت خود
د- امام علی (ع)-شناخت جهان
ابزار شناخت روح انسان چیست؟ ص 7
الف- تجربی و حسی
ب- غیر تجربی و غیر حسی
ج- قابل شناخت نیست
د- گزینه 1 و 2
بسیاری از مشکلات روحی و روانی، فکری و اخلاقی انسان ناشی از........... .است. ص 22
الف- خداشناسی ب- خود شناسی ج- خود ناشناسی د- دوری از خدا
در حقیقت انسان دودیدگاه وجود دارد که عبارتنداز؟ ص 23
الف- مادی و معنوی
ب- مادی والهی
ج- فکری و عقلانی
د- حس و تجربه
"ثم سواه و نفخ فیه من روحی" این آیه شریفه بیانگر چه موضوعی است؟ ص 24
الف- بعد مادی انسان ب- بعد معنوی ج- دو بعدی بودن انسان د- الهی بودن انسان
کلمه "توفی" به چه معنا است؟ صفحه 24
1 - وفای به عهد 2- خوابیدن 3- اخذ و گرفتن 4- استکمال یافتن
انسان دارای ۲ بعد است :
۱- بعد ادارکی انسان ۲- بعد گرایشی انسان
بعد ادراکی انسان :که در دو حوزه فعالیت می کند :
الف- ادراک نظری : اگر متعلق شناخت اشیاء آنگونه که هستند یا خواهند بود، باشد به آن حوزه شناخت نظری
می گویند.
ب- ادراک عملی : اگر متعلق شناخت،عمل انسانی از جهت خوب یا بد، یا بایدها و نبایدها باشد، به آن حوزه،
ادراک عملی می گویند.
لغوی : ایمان از مصدر باب افعال و از ریشه آمن (امنیت یافتن) است که به معنای جای گیر شدن اعتقاد در قلب یا تصدیق چیزی با اطمینان و به مفهوم ایمنی در کار است (اعتقاد قلبی به چیزی)
اصطلاحی : اعتقاد قلبی داشتن به خداوند، پیامبران و ائمه می باشد. به شخصی هم که پای بند به این اصول باشد، نیز مؤمن گفته می شود.
از دیدگاه قرآن، ایمان مبتنی بر معرفت و علم است ولی چنین نیست که اگر معرفت و علم وجود یابند، ایمان نیز ضرورتاً وجود پیدا کند، چه بسا کسانی که علم و معرفت دارند ولی ایمان ندارند (مانند شیطان و قوم بین اسرائیل). ایمان به معنای علم نیست ولی مبتنی بر آن است زیرا ایمان به آنچه نمی شناسیم معنا ندارد.
از دیدگاه اسلام، ایمان دینی، مبتنی بر عقل است و عقل و دین دو موهبت الهی است که خداوند به بشر ارزانی داشته است. عقل دین را و دین عقل را تایید می کند به طوری که پیامبران را حجت یا رسول ظاهری و عقل را حجت یا رسول باطنی یاد می کنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید