PDF کتاب هوش کلامی تکنیکهای متقاعدسازی و مهارتهای گفتگو نوشته زهرا فتاحی و فرزاد میراحمدی
آیا شما سخنران هستید، کارمند هستید، خانهدار یا دانشجو هستید؟ مهم نیست چه شغلی دارید، مهم این است که افزایش هوش کلامی جزء واجبات زندگی امروز است.
هوش کلامی مهارتی است که پایههای موفقیت در زندگی امروز مردم را میسازد؛ از معلم تا دانشجو، فروشنده تا خریدار، والدین تا فرزندان و از مرد تا زن، همه و همه با تکنیکهای هوش کلامی درگیر هستند: موفقترها در هوش کلامی ماهرترند و شکست خوردهها ضعیفند.
شما بعد از خواندن این کتاب یاد خواهید گرفت با تغییر اندک در کلامتان یا در ساختار دستوری جملههایتان تاثیر زیادی بر مخاطب خود بگذارید. این کتاب به شما کمک میکند مرحله به مرحله در زندگی پیشرفت کنید و بتوانید در روابط شخصی و کاری موفقتر باشید.
این کتاب را به تمام علاقهمندان به یک زندگی موفق پیشنهاد میکنیم
الف- بچهای دیر به خانه میآید و مادرش نگران است. به محض این که بچه میآید مادر نگران با عصبانیت میگوید تا الان کجا بودهای؟ چرا این قدر بیخیال هستی؟
بچه از اینکه مادرش با او با عصبانیت رفتار کرده است ناراحت است، به همین خاطر یا قشقرق راه میاندازد، یا سر خود را پایین میاندازد و چیزی نمیگوید ولی در عین حال از دست مادر ناراحت است. بچه وارد اتاقش میشود و به کارهای خود میپردازد و مادر همچنان ناراحت است. هنوز البته موضوع حل نشده است و روزهای دیگر هم بچه دست به چنین اقداماتی میزند و مادر هم کمکم احساس ناتوانی میکند.
ب- همسر شما در جمع خانوادگی جملهای بیان کرده که شاید مناسب آن جمع نبوده و همین موضوع شما را ناراحت کرده است. شما هم فورا واکنش نشان میدهید و او را بابت حرفی که زده است مورد شماتت قرار میدهید، او هم از رفتار خودش دفاع میکند و میگوید: "من چیزی نگفتهام"، "تو خیلی حساسی"، "خودتم صد بار حرفهایی زدی که من را عصبانی کردهای". در این جا نیز میبینید که موضوع حل نشده باقی مانده است و اوضاع در حال وخیم شدن است.
ج- در محل کار همکاری دارید که نسبت به شما حساس است و از پیشرفت و درستکاری شما ناراحت میشود. گاهی بیمورد پیش مدیرتان میرود و جملاتی درباره شما میگوید که نظر مدیر هم ممکن است در مورد شما تغییر کند. شما به خاطر اینکه حس میکنید به صورت غیرمنصفانهای مورد قضاوت قرار گرفتهاید ناراحت میشوید. وقتی به منزل میروید و موضوع را برای همسرتان تعریف میکنید او خود شما را مقصر میداند و میگوید: "چرا با آن خانم یا آقا دعوا نکردی؟ چرا واقعیت را به مدیر نگفتی؟ و حتی ممکن است شما را به خاطر نداشتن توانایی در مهارتهای ارتباطی مورد سرزنش قرار دهد.
دیدگاه خود را ثبت کنید