بیشتر روش های تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی، توصیفی هستند. به عقیده بست تحقیق توصیفی در مورد شرایط یا روابط موجود؛ عقاید، دیدگاه ها، نگرش ها و باورهای مردم نسبت به یک پدیده؛ فرآیندها و روندها مطالعه می کند. هدف تحقیق توصیفی مشخص کردن ماهیت شرایط، فعالیت ها، اشیاء، فرآیندها و اشخاص می پردازد. به عبارت دیگر، محقق در این گونه تحقیقات سعی می کند تا «آنچه هست» یا «وضعیت موجود» را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهد و نتایج عینی از موقعیت بگیرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید