تربیت چند فرهنگی یکی از ضروریات تعلیم و تربیت در عصر حاضر شناخته شده است.
اهداف چند فرهنگی بنا به ضرورت عصری در دستور کار بیشتر نظام های آموزشی قرار گرفته است. این ضرورت عصری ناظر به هر چه کم رنگ تر شدن مرزهای جغرافیایی و تبدیل شدن زیستگاه کره زمین به دهکده ای جهانی است.
یکی از صاحب نظران مشهور این عرصه در توجیه برخورداری هنر از صیغه چند فرهنگی چنین اظهار می کند: «این حقیقت که تعالی هنری در همه فرهنگ ها و تمدن ها اتفاق افتاده است، باید در برنامه درسی تربیت هنری تدکید شود و بازتاب داشته باشد»(اسمیت، 2002،ص12).
به نظر نگارنده میتوان درباره اهتمام به چند فرهنگی کردن یا تزریق وجهه جهانی به تربیت هنری در هر کشوری ابراز کرد.
بحث حاضر شامل ارائه یک برنامه درسی با ملاحظات چند فرهنگی است که در ادامه با معرفی تجارب عملی برخی کشورها در این زمینه پی گرفته می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید