پاورپوینت قابل ویرایش با عنوان سازماندهی مربوط به درس اصول مدیریت خدمات پرستاری رشته پرستاری در 59 اسلاید در دو پاورپوینت
qساختار سازمانی
•ساختار سازمانی فرایند یا طریقی است که ارتباط مشاغل با یکدیگر، کانال های اختیار، حیطه کنترل و خطوط ارتباطی را تعیین می کند، ساختار سازمان رسمی از طریق واحدها و تقسیم کار ایجاد می گردد تا سازمان به طور منظم اداره گردد.
• سازمانی که به طور منظم سازماندهی شده باشد، کارها را در آن به طور موثر انجام می پذیرد، زیرا هر یک از افراد مسئوول انجام فعالیتهای خاصی هستند.
•qعواملی که بر تفویض اختیار در مدیریت خدمات پرستاری تاثیر دارند، عبارتند از؛
1. وضعیت سطوح بالای سازمان
۲. وضعیت سطوح افقی سازمان
۳. وضعیت سطوح پایین سازمان؛شامل توانایی ها و مهارت های کارکنان
۴. فرهنگ حاکم بر موسسه شامل؛ روش کار، قوانین و مقررات حاکم بر سازمان
۵. حدود قلمرو قانونی محدودیت های سازمان
۶. محیط فرهنگی سازمان و فشارهای وارد شده از خارج بر سازمان
۷. فلسفه و اهداف خدمات پرستاری
دیدگاه خود را ثبت کنید