پایان نامه بررسی شکل ظاهری کتاب در ایجاد علاقه و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی قابل استفاده دانشجویان رشته علوم اجتماعی در 73 صفحه بصورت فایل WORD و قابل ویرایش در زیر فهرست مطالب و بریده ای از ان در زیر امده است
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه :1
پيشينه تحقيق. 12
مواسات ودلسوزي معلم نسبت به شاگردان. 12
عامل لطف ومحبت ، موثرترين عوامل تعليم وتربيت است :13
فروتني ونرمش نسبت به دانش آموزان :14
تشويق شاگردان به اشتغالات علمي وتحريص بر تكرار دروس :15
رعايت مساوات در توجه ومحبت به شاگردان :16
احترام به شاگردان وتوجه به مزاياي آنها :17
محبت درست معلم به متعلم باعث مي شود :25
تشويق دانش آموزان بي علاقه وسهل انگار :27
نقد وبررسي تحقيقات انجام شده :28
روش تحقيق. 35
جامعه آماري :35
نمونه و روش نمونه گيري :35
وسايل جمع آوري اطلاعات :36
روش جمع آوري اطلاعات :36
يافته ها وتجزيه وتحليل اطلاعات :39
بررسي سؤال اول تحقيق. 39
بررسي سؤال دوم تحقيق. 47
بررسي سؤال سوم تحقيق. 51
بررسي سؤال چهارم تحقيق. 55
بررسي سؤال پنجم تحقيق. 59
خلاصه ونتيجه گيري. 64
پيشنهادات :66
منابع و مأخذ. 68
پیوستها70
طرح تحقيق
مقدمه
بيان مسئله
اهداف تحقيق
اهميت موضوع تحقيق
فرضيه هاي تحقيق
تعريف واژه ها واصطلاحات
موانع ومحدوديت هاي تحقيق
شايد براي عده اي تصور اينكه بتوان در مدرسه اي از تشويق استفاده كرد كمي دشواراست اما واقعيت اين است كه مي توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شكوه معلمان وشاگرداني بود كه با سرمايه از محبت وچهره هاي متبسم ومصصم در تلاش هستند كه در كارهاي خود موفق بوده اند. پس بايد رنگ مدرسه اي يادآور زيبائيها ونيكوئيها باشد. چرا كه هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذير مي باشند. ولذا نياز به محبت از اساسي ترين نيازهاي هر انسان مي باشد. تشويق نيروها واستعدادهاي دانش آموزان را به كار مي اندازد واستقامت آنها را در كارها زياد مي كند وموجبات سرعت در كارهاي بدني را فراهم مي كند ودر كارهاي فكري موجب سعي وكوشش بيشتري مي گردد[1]. تشويق وتقويت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گيري عادات مطلوب در آنان مي شود. به عبارت ديگر از آنجا كه از طريق رفتارهاي تشويق آميز كلامي وغير كلامي مادي وعنوي فردي وگروهي مستقيم وغير مستقيم مربي بيش از هر چيز به يك نياز هم نوجوانان يعني نياز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده مي شود.
ما شاهد بيشترين مؤثرترين وپايدارترين اثر در رفتار آنان هستيم در حالي كه وقتي دانش آموزي را تنبيه مي كنيمن نه تنها به هيچ يك از نيازهاي خطري واساسي او پاسخ نمي دهيم بلكه تعادل حياتي اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آيندي كه همواره ازآن گريز دارد مواجه مي كنيم ولو اينكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشيم[2].
.............
بنظر معلمان مربيان در شهرستان نمونه كداميك ازروشهاي تشويق مشتقيم يا تشويق غيرمستقيم موثرتر است.
با توجه به گزاره هاي 4،18،24،25،26،27 خواهيم داشت تشويق كلامي به تنهايي در پيشرفت درسي دانش آموزان نمي تواند موثر واقع شود وهمچنين شركت دادن دانشآموزان در مباحث كلامي نوعي تشويق خواهد بود وبنابراين تشويق مادي نميتواند موثرتر از تشويق غير مادي باشد ونيز تشويق كلامي نمي تواند اثر بيشتري از ساير شيوه هاي تشويق داشته باشد واما تشويق غير مستقيم در پيشرفت تحصيلي دانشآموزان اثر خواهد داشت وهمچنين بيشتر معلمان ومربيان تشويق مستقيم را به غير مستقيم ترجيح مي دهند.
....
دیدگاه خود را ثبت کنید