مدتی پس از جنگ چهانی اول که تا سال ۱۹۱۹ در اروپا بطول انجامید در اروپا، رفته رفته موسسات حمل و نقل هوایی بین المللی بوکود آمد که از یک مشور به کشور دیگر اروپایی مسافر و بار حمل می کردند. در بین کشورهای اروپا، در سالهای بعد از جنگ جهانی اول، نخستین سرویس حمل ونقل هوائی که بوجود آمد بین انگلستان و فرانسه بکار افتاد و هواپیماها از لندن به پاریس و برعکس پرواز می نمودند و بیشتر بازرگانان انگلیسی و فرانسوی یا کامندان بلندپایه دولت که کار فوری داشتند از هواپیماهای خط هوایی استفاده می نمودند.
امپراطوری فرانسه با مستعمرات وسیع آن که مواد خام تولید می کردند، هنوز باقی بود و بازرگانان فرانسوی مواد خام را به ارباب صنایع و بازرگانان اروپایی و از جمله تجار انگلیسی می فروختند و ضرورت معاملات اقتضا می کرد که تجار دو کشور از خط هوائی که بین فرانسه و انگلستان بود، بهرمند شوند.
نویسنده این سرگذشت از این واقعیت که بین لندن پایتخت انگلستان و پاریس پایتخت فرانسه یک خط هوائی وجود داشته استفاده نموده و قسمتی از وقایع سرگذشت را وابسته به هواپیما کرده و چون قبل از او هیچ از نویسندگان سرگذشت هایی که اینگونه کتب را می نویسند اینکار را نکرده بودند، اقدام نویسنده این سرگذشت، در زمان خود یک نوع آوری به شمار می آید.
دیدگاه خود را ثبت کنید