چکیده:
در سال های اخیر، تغییرات پرشتاب محیطی، توسعه فن آوری ها، از میان رفتن مرزهای سازمانی و ...، اهمیت اتخاذ رویکردی استراتژیک را برای سازمانها بیش از پیش هویدا ساخته است. این موضوع برای سازمانهای عمومی و خدماتی بخصوص شهرداریها از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که این سازمان ها بخش قابل توجی از نیازهای جامعه را تامین میکنند. حجم قابل ملاحظه ای از افراد جامعه با شهرداریها در ارتباطاند و شهرداری ها اقشار و لایههای مختلف جامعه را تحت پوشش قرار میدهند. در این پژوهش با موضوع قرار دادن این مسئله، به بررسی مسائل استراتژیک و ترسیم نقشه استراتژی تکریم ارباب در شهرداری امیرکلا با استفاده از مدلهای SWOT و BSC پرداخته شده است. روش انجام پژوهش حاضر توصیفی است و برای گردآوری اطلاعات از روش پرسشنامه ای استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش ، مدیران و کارکنان شهرداری امیرکلا به تعداد 42 نفر هستند که به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که وضعیت تکریم ارباب رجوع در شهرداری امیرکلا از حیث موقعیت استراتژیک در ناحیه تدافعی قرار دارد. این ناحیه یعنی اینکه سازمان از حیث استراتژیک وضعیت مناسبی نداشته و در موضع مخاطرهآميزی قرار دارد و باید با اتخاذ تدابیر و استراتژیهای صحیح از این وضعیت خارج شود. در ادامه این پژوهش، با بهره گیری از نتایج مرحله قبل؛ نقشه استراتژی این سازمان با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن و با توجه به چهار جنبه مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی و رشد و یادگیری ترسیم شده است. در انتها نیز پیشنهادهایی بمنظور بهبود وضعیت استراتژیک تکریم ارباب رجوع در شهرداری امیرکلا و تحقق اهداف تعیین شده ارائه گردیده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید