شاید تصور شود تمامی كسانی كه با كودكان و نوجوانان سر و كار دارند، به (مشاهده) میپردازند.
در كتاب پرورش مهارتهای مشاهده تاكید میشود كه مشاهده به منزله گامی اولیه در فرایند بررسی و تصمیمگیریهای آموزشی و بالینی، مستلزم رعایت اصول و جزئیاتی است. تعریف رفتار یا رفتارهای مورد نظر به صورت عملیاتی، تعیین زمان، مكان، نحوه ثبت مشاهدهها و آگاهی از ظرایف و خطاهای احتمالی در هر شیوه از مهمترین مواردی هستند كه هر مشاهدهگر متبحر باید از آنها اطلاع كافی داشته باشد. از آنجا كه مشاهده معمولا نخستین گام در تصمیمگیریهای آموزشی و بالینی است و نتیجه حاصل از آن، بر زندگی كودكان و نوجوانان اثری تعیینكننده بر جا میگذارد. كتاب حاضر نیز میتواند برای تمامی افرادی كه به آموزش، مشاوره و درمان میپردازند سودمند باشد.
لینک بازاریابی این فایل که مخصوص نام کاربری شما ایجاد شده است را کپی و در شبکه های
اجتماعی یا سایت و وبلاگ خود منتشر کنید و از 10 تا 15 درصد پورسانت بازاریابی فروش این
فایل بهره مند شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید