فرمت فایل: PDF/ تعداد صفحات: ۴۰۶
بررسی تاریخ آموزش و پرورش ایران به طور عام و آموزش و پرورش اقلیتها به طور خاص، از ضروریات اجتنابناپذیر برای شناخت میراث فرهنگی و اجتماعی ایران است. با مطالعۀ آثار مربوط به تاریخ اقلیتها و آثار مربوط به تاریخ آموزش و پرورش نکات زیادی به دست میآید که در حقیقت به جایگاه مدارس اقلیتها در نظام آموزش و پرورش ایران توجهی جدی به عمل نیامده است.
فهرست مطالب کتاب:
مقدمه
بخش اول: مدارس ارمنیان
فصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارس
فصل دوم: نیروی انسانی
فصل سوم: وضعیت اقتصادی
فصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس ارمنیان
فصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس ارمنیان
فصل ششم: وضعیت آموزشی
فصل هفتم: تأثیر مدارس بر زندگی اجتماعی ارمنیان ایران
بخش دوم: مدارس زرتشتیان
فصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارس
فصل دوم: نیروی انسانی
فصل سوم: وضعیت اقتصادی
فصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس زرتشتیان
فصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس زرتشیان
فصل ششم: وضعیت آموزشی
فصل هفتم: پیشرفت مدارس زرتشتی و تأثیر آنها در زندگی اجتماعی زرتشتیان
بخش سوم: مدارس یهودیان
فصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارس
فصل دوم: نیروی انسانی
فصل سوم: وضعیت اقتصادی
فصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس آلیانس
فصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس یهودیان
فصل ششم: وضعیت آموزشی
فصل هفتم: تأثیر مدارس بر زندگی اجتماعی یهودیان ایران
دیدگاه خود را ثبت کنید