معرفی 12 نوع فایل پرفروش جهت فروش آنلاین

معرفی 12 نوع فایل پرفروش جهت فروش آنلاین

فروش کالاهای فیزیکی، چه به دست طراح ساخته شده باشد، و یا توسط شخص دیگر ساخته شده و به فروش برسد، بسیار متغیر و فوق‌العاده زمان‌بر است. پیچیدگی‌های حمل و نقل، مشتریان بین‌المللی، مالیات‌ها، قوانین، واردات، مدیریت موجودی و نظایر آن را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

اما در مورد فروش فایل یا همان محصولات دیجیتال اوضاع فرق می‌کند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، توزیع محصولات دیجیتال راحت تر، ماندگاری آنها به طرز چشمگیری بالاتر، دارای قابلیت تکثیر بی نهایت و ساخت آنها اغلب ساده‌تر است. با امکاناتی در حد یک یا چند دستگاه، هر شخصی می‌تواند یک فایل بسازد که ارزش به‌اشتراک‌گذاری یا فروش را داشته باشد. نیازی به مصالح فیزیکی، کارخانه یا کارمند نیست. فقط یک کامپیوتر، کمی ذوق و انگیزه و قدری زمان است.

خوب، الان ممکن است با تعجب بگویید «اما چه نوع فایلی می‌توانم بسازم؟» سؤالتان را با سؤال پاسخ می‌دهیم: «می‌خواهید چه نوع فایلی بسازید؟»

اگر چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، می‌توانید آن را به یک فایل برای فروش تبدیل کنید. می‌توانید دانش، استعدادها، باورها یا ذوق و قریحه خود را به اشتراک گذاشته و به‌طور بالقوه از این راه مقداری پول درآورید.

در این پست لیست کوتاهی از فایل های پرفروش که می‌توانید به شکل آنلاین به فروش برسانید را گردآوری کرده‌ایم. آماده الهام گرفتن از این محصولات باشید؛ بدین ترتیب شما نیز می‌توانید ساخت و به اشتراک گذاشتن محصولات خود را با دیگران آغاز کنید!

  1. کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی یکی از پرطرفدارترین فایل ها هم برای سازندگان و هم برای مشتریان هستند. تولید آنها نسبتاً ساده است، زیرا به چیزی بیش از متن نوشتاری و چند تصویر مرتبط نیاز ندارند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان به سادگی از طریق بازارهای بزرگ یا فروشگاه‌های آنلاینی که توسط خود شخص ایجاد شده، توزیع کرد. آنها به راحتی با خواندن از طریق کتابخوان‌های الکترونیکی، تبلت‌ها، رایانه‌ها و حتی تلفن‌های همراه، توسط مشتریان مصرف می‌شوند.

قشنگی ایجاد کتابهای الکترونیکی این است که می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌دانید، یا به آن علاقمندید، در قالب متن به اشتراک بگذارید. می‌توانید با آموزش، مشاوره یا نقد مضامین موجود در قالب یک کتاب الکترونیکی، آن را در وب سایت خود بفروشید.

  1. نرم‌افزار

فروش نرم‌افزار به‌صورت آنلاین چیزی است که ما اصولا باید مطالب نسبتاً زیادی راجع به آن بدانیم. صنعت نرم‌افزار بسیار بزرگ و دائما در حال رشد است. همچنین این حوزه سرشار از فرصت‌ها است. توانایی هر شخص برای برنامه نویسی از هر نوع، می‌تواند به محصولات جدید و مفیدی منجر شود. خواه نرم‌افزار دسک تاپ، برنامه‌های مبتنی بر وب، قالب وب سایت، برنامه‌های تلفن همراه، بازی‌های ویدیویی یا هر چیز دیگری که با کدنویسی ایجاد می‌شود. گزینه‌ها بی پایان است و احتمالاً یک بازار تثبیت شده وجود دارد.

اگر با یک کد صحبت می‌کنید (یا به بیان بهتر، می‌نویسید)، می‌توانید چیزهای بی شماری برای فروش آنلاین بسازید. فرق نمی‌کند در زمینه برنامه‌های کاربردی، افزونه‌ها، تم‌ها، اسنیپت‌ها، وب سایت‌ها یا چیزهای کاملا متفاوت دیگری تجربه دارید؛ در هر حال می‌توانید کد را به پول نقد تبدیل کنید.

  1. ویدئو

ویدئو یک فرمت بسیار پرطرفدار و مؤثر برای ارائه اطلاعات به‌صورت آنلاین است. محتوای ویدئویی می‌تواند آموزشی، آموزنده یا سرگرم کننده باشد. آن به طرز چشمگیری جذاب‌تر از متن است و با کلیک بر روی دکمه پخش و تماشای آن به راحتی قابل مصرف است. کاربران عاشق ویدئو هستند و در بسیاری از موارد با رضایت برای آن هزینه می‌کنند.

اگر یک سخنران بزرگ هستید، در زمینه تصویر صاحب ذوق و قریحه اید، یا فقط دوست دارید افکار و نظرات خود را به‌صورت ویدئو به اشتراک بگذارید، با کمی صرف زمان برای تدوین، می‌توانید ویدئو‌ها را به‌صورت آنلاین بفروشید.

  1. صدا و موسیقی

صوت رسانه ای نیرومند برای انتقال پیام است و انواع مختلفی از محصولات صوتی وجود دارد. به عنوان ذکر چند نمونه، افراد برای فایل‌های صوتی سرگرم کننده، تسلی بخش، آموزنده، الهام بخش و مواردی که به آنها در دستیابی به اهداف تجاری کمک می‌کنند، پول می‌دهند. محصولات صوتی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سخنرانی‌های ضبط شده
  • نمونه‌های موسیقی
  • کتاب‌های صوتی
  • دروس زبان خارجی
  • صداهای پس زمینه آرامش بخش
  • نسخه‌های بی کلام ترانه‌های پرطرفدار
  • جلوه‌های صوتی قابل استفاده مجدد
  • فایل‌های موسیقی که فقط آواز یا ساز باشند.
  1. عکاسی

امروزه عکس‌های باکیفیت و ممتاز، یکی از محصولات دیجیتالی است که خیلی‌ها به دنبال آن می‌گردند وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت، . بزرگترین مصرف کنندگان عکس‌های آنلاین هستند.

درست است که عکس‌های حاضر و آماده به یک کالا در بازار تبدیل شده تا جایی که برخی از عکسها با قیمت کمتر از آنچه می‌ارزند، به فروش می‌رسند (یا به رایگان عرضه می‌شوند). با این حال، برای تصاویر واقعاً تماشایی (نه برخی چیزهایی که در وب سایت‌های تصاویر استوک پیدا می‌کنید)، عکاسان هنوز هم می‌توانند مبالغ خوبی دریافت کنند.

یکی از بزرگترین ضعف‌های سایت‌های تصاویر استوک از دید مشتری، عدم اطلاع دقیق از قیمت یک یا دو تصویر است. در برخی موارد، عضویت در این سایت‌ها الزامی است. اگر عکاس هستید، می‌توانید با فروش تصاویر خود در وب سایت خود به قیمت مورد نظر با سایت‌های عکس استوک مبارزه کنید (و بدون شک سزاوار آن هستید).

وب سایت یک بخش اساسی از نمونه کارهای یک عکاس است. نمایش زیبای آثارتان برای بالا بردن وجهه شما ضروری است. با قیمت‌گذاری رقابتی و تصاویر با کیفیت عالی، می‌توانید عکس‌هایتان را مستقلا یا پرداخت درصدی از فروش به ازای هر مشتری، در وب سایت خود بفروشید.

  1. گرافیک و هنر دیجیتال

طراحان گرافیک و هنرمندان دیجیتال می‌توانند انواع مختلفی از محصولات منحصر به فرد و ارزشمند خلق کنند. از آرم‌ها تا الگوهای PSD، بسته‌های آیکون، تم‌های پاورپوینت، آثار هنری اصیل، و غیره، طراحان می‌توانند مهارت‌های خود را به روش‌های مختلف جهت خلق و فروش محصول به کار گیرند.

طراحان گرافیک می‌توانند طرح‌های کارت، الگوها، براش‌ها، پس زمینه‌ها، اجزای UI و چیزهای دیگر را خلق کرده و بفروشند. هنرمندان دیجیتال می‌توانند آثار هنری تکمیل شده، طراحی‌ها و طرح‌های اولیه را بفروشند. آثار هنری اصیل تکمیل شده با کیفیت استثنایی می‌تواند قیمت بالاتری نسبت به آثار طراحی گرافیکی داشته باشند. اگر قادر به تولید آثار هنری به صورت فایل هستید، ارزش فروش آنلاین را دارد (فقط حتماً در ارائه مجوز آن دقت کنید!).

  1. اسناد

اسناد اغلب به شکل قطعات اطلاع رسانی (مانند گزارش‌های صنف، کتابچه راهنما یا دستورالعمل‌ها) یا قالب‌ها (مانند رزومه‌ها یا پیشنهاده ها) ارائه می‌شوند. اسنادی وجود دارند که با رمز عبور محافظت می‌شوند، اسنادی شامل فایل‌های بزرگ، اسنادی با تغییرات در فایل‌های یکسان (مانند نگارش آن به سایر زبان‌ها یا طرح‌های رنگی)، اسنادی که می‌توانند برای مدل‌های تکراری مناسب باشند (مانند گزارش‌هایی که به‌طور دوره ای تجدید نظر و یا به روز می‌شوند)، و اسنادی که به‌صورت رایگان به‌عنوان lead magnet (برای جذب مخاطب) به اشتراک گذاشته می‌شوند.

آیا تا کنون مطالبی در وب سایتتان مختص صنعت یا حرفه خود نوشتید؟ اگر چنین است، ارزش جمع و جور کردن مطالب خود و فروش آن به عنوان یک نوشته یا گزارش فنی را مد نظر قرار دهید تا دیگران بتوانند از شما بیاموزند. شما دانش خود را قبلاً در وب سایت خود به اشتراک گذاشته اید؛ تبدیل آن به یک سند مفید برای فروش هم به نفع شما و هم به نفع بازدید کنندگان سایتتان خواهد بود.

  1. دوره‌های آموزشی

آموزش الکترونیکی صنعتی سرشار از نوآوری است و با سرعت بی سابقه در حال رشد است. با رشد این حوزه، در حال مشاهده آن هستیم که مؤسسات آموزشی سنتی راه‌های جدیدی برای قرار دادن مطالب خود در دسترس فراگیران جستجو می‌کنند. همانند برنامه‌های آموزشی دایر شده، مطالب آموزشی به طرق مختلفی قابل فروش هستند:

  • به‌صورت یک دوره قابل دانلود
  • به‌صورت مجموعه دوره‌های قابل دانلود
  • به صورت عضویت/اشتراک یک سرویس مبتنی بر وب

دوره‌های آموزشی غالبا همانند سایر محصولات دیجیتال و با همان ابزارها به فروش می‌رسند؛ به همین دلیل با فروشندگان دوره‌های آموزشی آنلاین بسیار آشنا شده‌ایم.

طبق یک نظرسنجی توسط وبسایت Easy Digital Downloads، تعداد افرادی که از افزونه این وبسایت برای فروش دوره‌های آموزشی استفاده می‌کنند، طی یک سال چهار برابر شده است. این شدیدترین افزایش برای یک نوع محصول خاص است که از زمان آغاز پایش این داده‌ها از طریق نظرسنجی‌های خود دیده‌ایم.

برخی از دوره‌های آموزشی کاملاً مستقل هستند، در حالی‌که برخی دیگر تعامل با مدرس یا بازبینی تکالیف را ارائه می‌دهند. بسیاری از دوره‌ها پس از اتمام موفقیت آمیز، نوعی گواهینامه یا جایزه به دانشجویان ارائه می‌دهند.

دوره‌های آموزشی به دلیل گرایش‌های مصرفی، و رواج سیستم‌های مدیریت یادگیری مقرون به صرفه و آسان، در حال تبدیل شدن به یک بنیاد با محبوبیت روزافزون یا مؤلفه مکمل برای مشاغل آنلاین هستند. آنها برای هر کسی که دانش و تخصص داشته باشد، یک بازار سودآور فراهم می‌کنند و مدرسان را قادر می‌سازد بدون محدود شدن توسط جغرافیا، فناوری یا زمان، به مخاطبان گسترده خود دست یابند.

  1. خدمات حرفه ای

البته خدمات به هیچ وجه کالا نیستند. با این حال، آنها به طور کلی به همان روشی که فایل ها به فروش می‌رسند، فروخته می‌شوند. آنها اغلب به یکی از دو روش زیر فروخته می‌شوند:

  1. به‌صورت خدمات قیمت ثابت. هزینه خدمات از پیش تعریف شده و قبل از نیاز به همکاری با ارائه دهنده خدمات برای مشتری معلوم است.
  2. به صورت موردی. کار مورد نیاز توسط ارائه دهنده خدمات، بر اساس گفته‌های مشتری، مشخص و طرفین راجع به هزینه آن به توافق می‌رسند.

در دنیای تجارت الکترونیک، خط بین محصول و خدمات قدری مبهم شده است و در بسیاری از موارد، مشتری چندان به این تفاوت اهمیت می‌دهد. مشتریان می‌توانند لوگوهای پیش ساخته را به عنوان محصولی با قیمت مشخص خریداری کنند. آنها همچنین می‌توانند با پرداخت مبلغی از پیش تعیین شده به برخی سایت‌ها، لوگوی شخصی خود را طراحی کند که به تجربه و نتیجه نهایی بسیار مشابهی منتهی شود.

در بسیاری از مشاغل مبتنی بر خدمات، شما در ازای خروجی یا نتیجه ای خاص، بجای محصول، وقت خود را می‌فروشید. یا ممکن است وقت خود را برای محصولی کاملاً سفارشی بفروشید که به طور منحصر به فرد، فقط برای آن مشتری باشد.

این روزها ارائه دهندگان خدمات از همه نوع فروش خدمات به صورت آنلاین را برگزیده اند. در زیر لیست بسیار مختصری از برخی حرفه‌ها که می‌توانند خدمات را به‌صورت آنلاین بفروشند، آورده شده است:

  • طراحان گرافیک
  • طراحان وب
  • صاحبان حق نشر
  • مترجمان
  • مشاوران
  • مربیان
  • مربیان ورزشی
  • متخصصان حقوقی

این لیست صرفا ذره ای از خروار است! این بخش دیگری از محصولات دیجیتال است که افزایش را در آن مشاهده شده است.

  1. بلیت ها

گرچه بلیت به واسطه این واقعیت که (معمولاً) فقط برای یک بازه زمانی خاص قابل استفاده است، اغلب به بعضی از مکان‌های فیزیکی مربوط می‌شود و در شرایط عادی دارای قابلیت دسترسی محدود است، کاملا با محصولات دیجیتالی دیگر فرق دارد، معمولاً به همان طریقی که موارد دیگر ذکر شده در این پست فروخته می‌شوند، به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند از طریق وب سایت فروشنده، انتخاب خود را انجام داده، آن را بررسی کرده و بلیت خود را به طور مستقل و آنی دریافت کنند. این بلیت‌ها می‌تواند آنها را به کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها، کارناوال‌ها و سایر رویدادهای مبتنی بر زمان ببرد یا می‌تواند برای ورود به پارک‌های تفریحی، باغ وحش‌ها و موزه‌هایی باشد که ممکن است زمان مشخصی را اجبار نکنند. بلیت‌ها همچنین می‌توانند برای تجربیات کاملاً آنلاین مانند وبینارها، کلاس‌ها، کنفرانس‌های آنلاین یا پخش زنده کنفرانس حضوری فروخته شوند.

  1. فونت ها

فونت‌ها مثالی عالی از یک فایل پرفروش است که همیشه پرطرفدار است و با تغییر تدریجی سلایق مشتری در طی زمان به‌طور مداوم دستخوش تغییر می‌شود. فونت‌ها را می‌توان برای استفاده در وب توسط سازندگان وب سایت یا برای استفاده در برنامه‌های دسک تاپ مانند Microsoft Word و Adobe Photoshop ایجاد و توزیع کرد. علاقمندان از فونت‌های جدید استقبال می‌کنند و این بدان معنی است که تداوم بسط کاتالوگ تجاری فرد در طی زمان ممکن است برای حفظ درآمد ضروری باشد.

  1. برنامه‌های مبتنی بر وب

برنامه‌های مبتنی بر وب شبیه به نرم‌افزار هستند، اما از وب دانلود نمی‌شوند. در عوض، این گروه شامل هر چیزی است که مشتری برای استفاده از آن در یک مرورگر وب مبلغی پرداخت می‌کند. این کسب و کارها که SaaS (نرم‌افزار به‌عنوان سرویس) نیز نامیده می‌شوند، به معنای واقعی محصولات دیجیتالی نیستند، اما می‌توانند به نحو مشابه به فروش برسند و تصور شوند، بنابراین اذعان به آنها مهم است.

بسیاری از سازندگان نرم‌افزار، خود را با انتخاب بین ساختن یک برنامه SaaS تحت وب و یک برنامه قابل توزیع و نصب مواجه می‌بینند. نمونه‌هایی از این برنامه‌ها شامل خدمات مربوط به بازاریابی ایمیل (مانند Drip، MailChimp، AWeber و Constant Contact)، مدیریت مخاطب (مانند Salesforce، Nutshell و Pipedrive)، نظارت بر سایت (مانند Pingdom و Status Cake)، مدیریت پروژه (مانند Basecamp، Asana، Podio و Jira)، عضویت یادگیری مبتنی بر دوره آنلاین (مانند Team Treehouse، Lynda، Skillshare و Coursera) و ذخیره سازی فایل (مانند Dropbox، iCloud، Google Drive و MediaFire) هستند. از آنجا که مشتریان هزینه دسترسی به ابزارها/خدمات را می‌پردازند، مدل‌های پرداخت مکرر استاندارد هستند.

بنابراین، آغاز به فروش چه چیزی می‌کنید؟

دائماً شاهد تغییراتی در محبوبیت فروش انواع خاصی از فایل ها و همچنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی برای آسان‌تر کردن فروش محصولات دیجیتال هستیم. دوره‌های آموزشی، خدمات و برنامه‌های وب همگی رو به افزایش است. بازار افزونه‌ها، فیلم و گرافیک وردپرس هنوز هم بسیار پر رونق است. به نظر می‌رسد دوران کلیپ آرت‌ها و بازی‌های مبتنی بر فلش به آخر رسیده است. بسیار علاقمندیم که ببینیم اوضاع طی چند سال آینده چگونه تغییر خواهد کرد!

آیا محصولی را در لیست خود از قلم انداختیم؟ به آنچه افراد در سال 2017 و سال‌های قبل از آن می‌فروختند، نگاهی کردیم. آیا به نظر شما چیزی وجود دارد که در سال 2020 و پس از آن بیشتر از آن خواهیم بود؟ آیا در حال حاضر فروشگاه فایل خود را اداره می کنید؟ آیا علاقمند به شروع این کار هستید؟ در بخش نظرات به این گفتگو ملحق شوید!

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه