مقایسه نشوید

مقایسه نشوید

قبل از ادامه این مطلب لازم به ذکر است که اگر واقعا نیتتان خیر است و دوست دارید خدمات عالی به مشتریانتان ارائه نمایید سعی کنید از این مطالب استفاده کنید و اگر معتقد هستید که حق با مشتری است و شما از رقیبتان عقب افتاده اید سعی نکنید مشتری را اغوا کنید. همیشه سعی کنید در ازای چیزی که ارزشش را دارد از مشتری پول خوب دریافت کنید و بی دلیل او را وادار به هزینه اضافه ننمایید. در حین مذاکره فروش در یک تالار مواقع بسیاری کار به مقایسه کشیده می شود. یعنی مشتری مدعی می شود که در مقایسه با یک یا چند تا از رقیبان قیمت شما گران تر یا خدماتتان کمتر است. برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد برای مثال می توانید با آگاهی کامل از شرایطی که رقیبانتان برای مشتری فراهم کرده اند و شرایطی که شما برایشان فراهم کرده اید از مزایای خودتان و این که چه تفاوتی بین شما و بقیه وجود دارد صحبت کنید و به نوعی از تمام تکنیک های فروش در مذاکره اتان استفاده کنید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید مشتری را از مقایسه خودتان با دیگران منع کنید. ارائه منویی است که امکان مقایسه را از وی بگیرد برای مثال اگر منویی دارید که  در آن ذکر شده جوجه کباب هر پرس ایکس تومن به راحتی مورد مقایسه واقع می شوید ولی اگر پکیج هایی داشته باشید که رقیبانتان از آن ها بی بهره اند امکان مقایسه وجود نخواهد داشت. سعی کنید مواردی را که اکثر مشتری ها آن ها را انتخاب می کنند به صورت یک پکیج درآوردید و قیمت پکیج به ازای هر نفر مشخص شود برای مثال یک مراسم با غذا، سالاد، نوشابه، شربت، تشریفات و ... به ازای هر مهمان ایکس تومن در این حالت به دلیل این که قیمت هر آیتم به صورت مجزا مشخص نیست امکان مقایسه منوی شما با رقیبانتان به حداقل می رسد.

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه