سلام امروز هم با یکی دیگراز مجموعه مقالات مستر تالاردار در خدمتتون هستیم. چه این را پذیرفته باشید یا خیر، زمانی که شما با مشتری اتان در حال مذاکره هستید، در حال فروش هستید. چیزی که خیلی مهم است دیدگاه شما به این فروش است: آیا شما جزو افرادی هستید که بدون توجه به نیازهای مشتری اتان فقط به فکر بالا بردن مبلغ صورت حساب وی هستید؟ یا جزو معدود افرادی که اولویت خودشان را توجه به نیازهای مشتری اشان قرار داده اند و به دنبال ارائه بهترین خدمات برای وی هستند؟ اگر جزو دسته اول هستید لازم است که چند نکته را مد نظر قرار دهید: ممکن است فروش بسیار پر سودی انجام دهید ولی در دراز مدت زنجیره ای از افرادی که می توانستند به واسطه همان شخص مشتری شما باشند را از دست می دهید. وقتی که شما به جای یک فروش خوب به فکر یک مشاوره خوب باشید حتی در صورتی که آن شخص از خدمات شما استفاده نکند، قطعا آن شخص شما را به افراد بسیار زیادی معرفی خواهد کرد. لازم به ذکر است که در دوره ای هستیم که فروشندگان بسیار موفق ارائه مشاوره خوب، شنوا بودن و توجه به نیازهای مشتری را جزو مقدمات یک فروش خوب می دانند. در هیچ کسب و کار نباید قدرت شبکه افراد را نادیده گرفت. برای مثال ممکن است شما با ارائه مشاوره و خدمات خوب به یک شخص رضایت کامل وی را به دست آورید. این شخص در بدترین حالت با ده نفر راجع به خدمات بسیار خوب شما سخن خواهد گفت. اگر تنها دو نفر از آن ده نفر به مشتریان شما تبدیل شوند و همین روند ادامه پیدا کند در مدت کوتاهی مشتریان بسیار زیادی خواهید داشت. پس سعی کنید با حوصله و صبر به خواسته های مشتری هایتان گوش کنید و بهترین راهکار را به آن ها ارائه دهید. برای مثال ممکن است در طول مشاوره متوجه شوید که عروس خانم به ماده ای که برای اجرای یخ خشک استفاده می شود حساسیت دارند. در اینجا به جای این که به هر نحو بخار سرد را در قراردادشان بگنجانید، می توانید این کار را نکنید و اهمیتی که برای مشتری خود قائل هستید را به نمایان سازید.