امارات سریع‌ترین اینترنت موبایل دنیا را دارد

امارات سریع‌ترین اینترنت موبایل دنیا را دارد

امارات متحده عربی برای نخستین بار با پشت سر گذاشتن کره جنوبی در صدر فهرست سریع ترین ارائه دهندگان اینترنت موبایل در دنیا قرار گرفت. در این فهرست ایران در رتبه هفتاد قرار دارد.
بر اساس شاخص سرویس Ookla در ماه گذشته پوشش اینترنت موبایل در امارات به صورت میانگین سرعت دانلود ۸۷.۰۱ مگابیت و آپلود ۲۴.۵۱ مگابیت در ثانیه ای داشته است. میانگین سرعت جهانی دریافت محتوا از طریق موبایل ۳۱.۹۵ مگابیت در ثانیه بوده که از این نظر ایران با سرعت ۲۷.۳ مگابیتی پایین تر از شاخص جهانی قرار دارد.
اینترنت موبایل
سرعت آپلود با موبایل در سراسر جهان به صورت متوسط با سرعت ۱۱.۳۲ مگابیت بر ثانیه صورت می گیرد. داده های این سایت حاصل تست سرعت هایی است که توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان به صورت ماهیانه انجام می شود و از اینرو می توان آنرا مقیاس قابل قبولی به شمار آورد.
کره جنوبی که در رتبه دوم قرار گرفته، سرعت متوسط ۸۳.۹ مگابیت بر ثانیه ای را در اختیار شهروندان قرار می دهد که به شکل عجیبی نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ مگابیت کاهش یافته است. سرعت آپلود هم در این کشور به ۱۷.۶۲ مگابیت در ثانیه می‌رسد که باز هم نسبت به دسامبر کمتر شده است.
سرعت اینترنت موبایلی ایران در منطقه خلیج فارس هم به پای رقبا نمی رسد. در این منطقه قطر با ارائه پوششی با سرعت دانلود ۸۲.۵۹ مگابیت در ثانیه در رده دوم قرار گرفته و عربستان با سرعت میانگین ۵۷.۴۶ مگابیتی که تقریبا دو برابر کشورمان است، رده سوم را از آن خود کرده است.
در زمینه اینترنت ثابت امارات با سرعت ۹۳.۱۹ مگابیت برای دانلود و ۴۵.۳۷ مگابیت برای آپلود در هر ثانیه در رده ۲۹ جهان قرار دارد. میانگین سرعت جهانی در این زمینه برای دانلود و آپلود به ترتیب ۷۴.۳۲ و ۴۰.۳۸ مگابیت در ثانیه عنوان شده و رتبه های اول تا سوم به ترتیب در اختیار سنگاپور، هنگ کنگ و موناکو قرار دارد.
در این زمینه هم زیرساخت های ایران به مراتب از دنیا عقب تر است تا جایی که با میانگین سرعت دانلود ۱۸.۳۷ مگابیت در ثانیه، بین ۱۷۶ کشور رتبه ای بهتر از ۱۲۳ نداریم.
منبع: techradar

دیدگاه ها
اولین دیدگاه را شما بنویسید | ثبت دیدگاه