سلام و درود با یکی دیگر از مقالات مستر تالاردار در خدمتتون هستیم. در رابطه با هر شغلی که خدماتی ارائه می شود به خصوص شغل هایی نظیر رستوران داری یا تالارداری دو موضوع مهم وجود دارد که بعضا به اشتباه به جای هم استفاده می شوند. Service و Hospitality در اینجا service را همان خدمت رسانی و hospitality را مهمان نوازی ترجمه می کنیم. در حالی که رابطه ی نزدیکی بین خدمت رسانی و مهمان نوازی وجود دارد، تفاوت هایی هم وجود دارد. خدمت رسانی مربوط به برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتری است. خدمت رسانی برآورده کردن توقعات مشتریان است. برای مثال مشتریان توقع دارند با میزهای تمیز، ظروف تمیز و غذای سالم مواجه شوند. ولی مهمان نوازی فراتر از توقع مشتریان است. مهمان نوازی یعنی به وجود آوردن یک جو مطلوب با انجام کارهای کوچکی از قبیل یک خوشامدگویی دوستانه، لبخند زدن، به خاطر سپردن نام مشتریان، آویزان کردن کت هایشان، صندلی را عقب کشیدن، به خاطر داشتن نوشیدنی مورد علاقه اشان و ... . در کل مهمان نوازی یعنی توجه دقیق به جزئیات. خلاصه مطلب این است که مشتریان باید احساس راحتی و مهم بودن داشته باشند و ایجاد این حس خوب در آن ها باعث بازگشت آن ها می شود.