جایگزین مناسب برای تکنولوژی تبلیغات، هوش مصنوعی در بازاریابی است!
- + تجارت و بازاریابی
- 18 خرداد 1396
- فرهاد عبدی
- 0 دیدگاه
- 2296 بازدید
- 4 دقیقه

تا به حال امکان این وجود نداشته است که برندها هوش مصنوعی را جایگزین تکنولوژی تبلیغاتی کنونی خود کنند. اما بیشتر آنها از راهحلهای هوش مصنوعی در بازاریابی برای انجام وظایف منحصر به فردی مانند پیشنهادات، تبلیغات هدفمند، اعمالی که مبتنی بر درخواست مشتری هستند و … استفاده میکنند. امروزه با موجی از کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی مواجه هستیم. که این به معنای اجرای خودکار مراحل روند بازاریابی به صورت منسجم است. از این رو استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی برای برندها به منزله کنترل و اعتماد به تکنولوژی برای انجام کارهایی که قبلا دستی انجام میشدند در مقیاسی بزرگتر و در محیطی آرامتر است. اما پیش از این که کنترل کارها را به هوش مصنوعی بسپاریم، لازم است بدانیم که هوش مصنوعی در بازاریابی چگونه عمل میکند. از این رو به بررسی این موضوع در ۵ گام میپردازیم که چگونگی سیر تکامل الگوریتمهای هوش مصنوعی و به دنبال آن اجرای برنامههای بازاریابی دیجیتال را نشان میدهد.
هوش مصنوعی در بازاریابی جایگزین مناسبی برای تکنولوژی تبلیغات
۱) درک دلیل استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی
استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی “خودمختار” فرق چندانی با کاربرد هوش مصنوعی برای یک خودروی خودران و بدون راننده ندارد. هوش مصنوعی استفاده شده در خودرو، باید قدرت تشخیص فاصله با ماشینهای دیگر را داشته باشد. تشخیص دهد که چگونه در موقعیت صحیح بپیچد. چه زمانی پدال گاز باید فشار داده شود، وضعیت جاده چگونه است و … . توجه داشته باشید که استفاده از هوش مصنوعی بدین معنی است که تمامی اینکارها بدون حضور و کنترل راننده صورت میگیرد. بسیاری از تصمیمات مشابه رانندگی خودرو، در برنامههای بازاریابی نیز اتخاذ میشود. به منظور تغییر فرآیندهای بازاریابی و استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی در بازاریابی ابتدا باید درک کنیم که چرابازاریابان ماهر تمایل زیادی به اجرای این ایده دارند؟ در واقع باید علت تصمیم آنها مشخص شود تا بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند.۲) استفاده از مفاهیم انتزاعی مانند خلاقیت در هوش مصنوعی
بدون شک دادهها قلمروی وسیعی از هوش مصنوعی را در بر میگیرند. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که چگونه هوش مصنوعی از ماهیت خلاقیت در تصمیمگیری استفاده میکند؟ ممکن است درک این حقیقت که چرا تصاویر و متونی که در تعامل اول با مشتری نمایش داده میشوند نسبت به سایر تعاملات احساس بیشتری را منتقل میکنند، برای شما هم اندکی دشوار باشد. از سوی دیگر، یک ماشین باید با دانشی طراحی شود که بتواند تصاویر و متون را تشخیص داده و بدون وابستگی شخصی مشخص کند که هر یک از تصاویر باید در چه مکانی ظاهر شوند. این امر نیز نیاز به بهرهگیری از خلاقیت است.