اشتباهات بزرگ بازاریابی دیجیتال
- + تجارت و بازاریابی
- 28 شهریور 1396
- فرهاد عبدی
- 0 دیدگاه
- 2266 بازدید
- 4 دقیقه

این روزها کمپینهای بازاریابی دیجیتال یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند. بنابراین شناختن اشتباهات رایج آن در زمان و هزینههای شما صرفهجویی میکند.
ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال تغییر هستند. بنابراین افراد متخصص در این زمینه نباید به تجربیات گذشتهی خود اکتفا کنند و لازم است همواره در حال یاد گرفتن راههای جدید باشند. فراموش نکنید که افزایش آگاهی و درس گرفتن از اشتباهات گذشته یکی از بهترین راهها برای رسیدن به موفقیت در آینده است. اگر به کمپینهای دیجیتال مارکتینگ در گذشته نگاه کنیم، درسهای بسیار ارزشمندی از آنها خواهیم گرفت. درنتیجه میتوانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم. در ادامهی این مقالهی زومیت به بررسی رایجترین اشتباهات برندها در دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.

۱- مشخص نکردن اهداف
یک ضربالمثل معروف میگوید: «شکست در برنامهریزی درواقع همان برنامهریزی برای شکست است.» و این موضوع کاملا در کمپینهای دیجیتال مارکتینگ صدق میکند. نداشتن یک برنامهریزی دقیق و مناسب، شکست شما را صد درصد تضمین میکند. شما قبل از شروع برنامهریزی برای کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا دستاوردهای خود را مشخص کنید و سپس یک سری اهداف قابل اندازهگیری برای آنها در نظر بگیرید. شما بدون یک برنامهریزی دقیق هرگز نمیتوانید میزان موفقیتهای خود را اندازهگیری کنید یا بخشهایی را که یک کمپین نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، مشخص کنید. تغییر استراتژی و سرمایهگذاری بهتر برای برنامههای آتی دیجیتال مارکتینگ نیز از جمله دیگر مزایای مشخص کردن اهداف هستند.۲- توجه نکردن به تجزیه و تحلیلها
در دیجیتال مارکتینگ چیزی به نام اجرا و فراموشی وجود ندارد. کمپینها باید بهطور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند و عملکردشان سنجیده شود. البته این به این معنا نیست که هر روز معیارهای بازدید از سایت را مورد بررسی قرار دهید، بلکه باید تغییرات کلیتر را تحلیل کنید. زمانی که صحبت از کمپین به میان میآید، باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود. بهعنوان مثال کانالی که بیشترین مقدار ترافیک را ایجاد میکند، شاید کمترین مقدار محتوای جذاب را داشته باشد. بنابراین تنها در نظر گرفتن مقدار ترافیک نمیتواند دید خوبی از عملکرد کمپین به شما دهد.۳- امتحان نکردن
تست کردن، یکی از کارهای ضروری برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. همانطور که در مورد قبلی گفتیم، هیچ کمپینی بدون تحلیل و بررسی نمیتواند به موفقیت برسد. نظارت کردن روی تحلیلهای کمپین باعث بهینهسازی مراحل آن میشود و نتایج بهتری میدهد. بسیاری از ما خیلی سریع در مورد جواب دادن یا ندادن یک روش نتیجهگیری میکنیم؛ بدون اینکه علت دقیق آنها را مورد بررسی قرار دهیم. نتیجهگیری بدون تحلیل و بررسی تأثیر بسیار بدی بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خواهد گذاشت. بنابراین تست کردن را اولویت کار خود قرار دهید و مطمئن شوید که راه انتخابیتان بهترین فرصت برای رشد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است.