مهندسی ترافیک در شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار ترکیبی با استفاده از ماتریس‌های چندگانه و الگوریتم ژنتیک

۵۰,۰۰۰ تومان

19 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین یک نسخه از فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
پشتیبانی این محصول به صورت مادام العمر بر عهده ناشر می باشد. چنانچه بعد از خرید نیاز به راهنمایی و یا مشکلی در خصوص فایل داشتید از طریق ارسال تیکت در فروشگاه ناشر، مراتب را ارسال فرمایید.

شبکه مبتنی بر نرم‌افزار انقلابی در شبکه ‌ایجاد کرده است.شبکه نرم افزار محور بعنوان یک معماری نوظهور شبکه مطرح شده است که که کنترل شبکه در آن، از انتقال ترافیک مجزا بوده و به‌طور مستقیم برنامه‌ریزی می‌شود. این مهاجرت به کنترل شبکه که قبلاً محدود به سخت‌افزار شبکه بود، ماشین‌های مجازی و زیرساخت شبکه را قادر می‌سازد انواع سرویس‌ها و خدمات جدیدی را تعریف و ارائه کند و با طیف جدیدی از برنامه‌های کاربردی برای انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه و دسترسی گسترده‌تر به داده‌های ردوبدل شده ارتباط برقرار کنند.
با توجه به توسعه سریع برنامه‌های کاربردی اینترنت، نظیر بازی‌ها، فیلم‌ها و ابزارهای گفت‌وگو، ترافیک در شبکه‌های ارائه‌دهنده اینترنت به‌طور چشمگیری در دهه‌ها ی گذشته افزایش‌یافته است. بااین‌حال رضایتمندی کاربر را با توجه به تداخلاتی که وجود دارد نمی‌توان تضمین کرد؛ بنابراین، چگونگی جلوگیری از تداخل شبکه و به دست آوردن توازن بار شبکه در جهان موردتوجه قرار گرفت. مهندسی ترافیک به‌عنوان ابزاری مؤثر برای توازن جریان در شبکه، تنظیمات مسیریابی را برای کنترل ترافیک در سرتاسر شبکه انجام می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توان عملکرد شبکه را به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشید.
روش ارائه‌شده در تلاش است ابتدا با استفاده از روش تقسیم بندی به کمک ماتریس های چندگانه شبکه را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و سپس در فاز مسیریابی از الگوریتم ژنتیک برای بهبود الگوریتم OSPF استفاده کرده ایم. در فاز آخر با استفاده از قوانین موجود در حوزه گراف به جلوگیری از به وجود آمدن حلقه می پردازیم.
اهداف اصلی ما در این پایان‌نامه افزایش بهره وری لینک و جلوگیری از افزایش تأخیر در این شبکه‌ها است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی روش ارائه‌شده نشان می‌دهد که روش پیشنهادی ما نسبت به مقاله پایه باعث بهبود بهره وری لینک (27 درصد)، میانگین تاخیر انتها به انتها (24 درصد)، نرخ تحویل بسته (5 درصد)، شده است.

این پایان نامه شامل موارد زیر است:

 

1-         فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-      مقدمه

1-2-      انگیزه تحقیق

1-3-      اهداف تحقیق

1-4-      نوآوری تحقیق

1-5-      ساختار پایان‌نامه

2-         فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام‌شده

2-1-      مقدمه

2-2-      شبکه‌های نرم‌افزار محور

2-3-      اجزای تشکیلدهنده شبکه‌های نرم‌افزار محور

2-4-      معماری شبکه‌های نرم‌افزار محور

2-4-1-  لایه‌ی زیرساخت

2-4-2-  لایه‌ی کنترل

2-4-3-  لایه‌ی برنامه‌های کاربردی

2-4-4-  واسط برنامه‌ی کاربردی شمالی

2-4-5-  واسط برنامه‌ی کاربردی جنوبی

2-5-      مقایسه معماری شبکه‌های سنتی و شبکه‌های نرم‌افزار محور

2-6-      مهندسی ترافیک

2-7-      مهندسی ترافیک در شبکه نرمافزار محور

2-7-1-  مدیریت جریان

2-7-2-  مدیریت خطا

2-7-3-  بهروزرسانی توپولوژی

2-7-4-  تحلیل ترافیک

2-7-5-  تحلیل مدل صف

2-8-      الگوریتم ژنتیک

2-8-2-  بررسی کارهای انجام شده

2-9-      مقاله پایه-مهندسی ترافیک در شبکه های نرم افزار محور ترکیبی با استفاده از ماتریسهای چند گانه

2-9-1-  مدل سیستم

2-10-    مقایسه روش‌ها

2-11-    نتیجه‌گیری

3-         فصل سوم: روش پیشنهادی

3-1-      مقدمه

3-2-      فرضیات تحقیق

3-3-      ارائه روش پیشنهادی

3-4-      فازهای روش پیشنهادی

3-4-1-  فاز اول: تعریف سیستم با استفاده از ماتریس‌های چندگانه

3-4-2-  فاز دوم: بهینه‌سازی مسیر مبتنی الگوریتم ژنتیک

3-4-3-  فاز سوم: جلوگیری از حلقه

3-5-      فلوچارت روش پیشنهادی

3-6-      خلاصه روش پیشنهادی

3-7-      نتیجه‌گیری

4-         فصل چهارم: نتایج شبیه‌سازی

4-1-      مقدمه

4-2-      معرفی شبیه‌ساز OMNET

4-2-1-  مزایای شبیهساز OMNET

4-3-      معیارهای ارزیابی

4-3-1-  میانگین تأخیر انتها به انتها

4-3-2-  بهره‌وری لینک

4-3-3-  نرخ تحویل بسته

4-4-      پارامترهای شبیه‌سازی

4-5-      تصدیق شبیه‌سازی و مقایسه‌ی آماری

4-5-1-  تأخیر انتها به انتها

4-5-2-  بهره‌وری لینک

4-6-      نتایج شبیه‌سازی روش پیشنهادی

4-6-1-  تأخیر انتها به انتها

4-6-2-  درصد نرخ تحویل بسته

4-6-3-  بهره‌وری لینک

4-6-4-  تحلیل صف

4-7-      نتیجه‌گیری

5-         فصل پنجم: نتیجه‌گیری

5-1-      خلاصه و نتیجه‌گیری

5-2-      نوآوری

5-3-      کارهای آتی

فهرست مراجع

نقد و بررسی ها

0.0 از 5
0
0
0
0
0
دیدگاه جدید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مهندسی ترافیک در شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار ترکیبی با استفاده از ماتریس‌های چندگانه و الگوریتم ژنتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

  • نام فروشگاه: project
  • فروشنده: علی احمدی
  • هنوز امتیازی دریافت نکرده است.
محصولی یافت نشده است!
مهندسی ترافیک در شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار ترکیبی با استفاده از ماتریس‌های چندگانه و الگوریتم ژنتیک
مهندسی ترافیک در شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار ترکیبی با استفاده از ماتریس‌های چندگانه و الگوریتم ژنتیک

۵۰,۰۰۰ تومان

19 بازدید   - خرید موفق
افزودن به علاقه مندی هاAdded to wishlistRemoved from wishlist 0

این محصول با شناسه انحصاری 35486 نزد سامانه فروش فایل فاپول و به شماره مجوز 4032 نشر بر خط، نزد وزارت ارشاد به ثبت رسیده است. کپی برداری و بازنشر این اثر به هر نحو، منجر به شکایت رسمی فاپول و پیگرد قانونی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه فاپول

فاپول
بازیابی رمز