اهمیت استفاده از ویدیو برای برند شدن

اهمیت استفاده از ویدیو برای برند شدن

امروزه با تغییر در نحوه زند گی و نگرش مردم و تغییر نوع زندگی مردم، مطمئنا باید هر شخص و هر کسب و کاری خود را با تغییرات به وجود آمده وفق بدهد. یکی از تاثیر گزار‌ترین تغییرات که در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده است که می‌توان به جرات گفت که بیشترین تاثیر درزندگی مردم و صد البته در کسب و کارها داشته است، روی آوردن مردم به سمت و سوی فضای دیجیتال و دیجیتالی شدن زندگی روزمره است.

ساده ترین و واقعی ترین مثالی که برای این موضوع می‌توان بیان کرد خود شما هستید. بله شما.

اگر کمی به اطرافتان با دقت بیشتری نگاهی بیندازید، خواهید فهمید که تمام یا بخش بسیاری از زندگی شما دیجیتالی شده است. از گوشی موبایل گرفته تا تاکسی که برای رفتن به محل کار از آن استفاده می‌کنید.

دیجیتالی شدن فضا ها و ارتباط راحت تر و سریع تر مردم با یک دیگر، فرصتی مهیا کرد که عده ایی از کسب و کار ها واشخاص و البته سایر بخش ها از این فضا به نفع خود استفاد کنند. فضایی آماده با پتانسیل بالا برای ارائه خدمات و حتی معرفی کردن خود، کسب و کار، شرکت و...

دیری نگدشت که بسیاری از افراد، کسب وکار ها، شرکت ها و حتی سازمان های دولتی برای ارائه خدمات بهتر و راحت تر به مردم از این فضا قدرتمند استفاده کردند. البته که استقبال مردم هم از این فضا چشم گیر بود. اما با گذشت مدت کمی از این ماجرا و برپا شدن هیاهویی مابین کسب وکار ها در این فضا، و سخت شدن انتخاب مردم به استفاده از خدمات ارائه شده در فضای دیجیتال، بسیاری برای جذب بیشتر مردم، مطابق با گذشته رو به تبلیغات در فضای دیجیتالی آوردند.

ساخت ویدیو آنلاین

پر‌مخاطب ترین و پر بازدید ترین فضا از فضای دیجیتالی و مجازی، شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام و وب سایت ها بود که در میان وب سایت ها، وب سایت های فروشگاهی بیشترین مخاطب و بازخورد را داشته اند. قاعدتا تبلیغات در این فضا ها نیازمند تبلیغاتی متناسب با آن فضا خواهد بود. به عنوان مثال در اینستاگرام، قابلیت استوری و پست اینستاگرام نیازمند استفاده از تبلیغاتی در خور این فضا خواهد بود.

در ابتدا بسیاری از تبلیغات به صورت متنی گاها تلفیقی از تصاویر بود که در ابتدای کار جذاب هم بنظر می‌رسید. اما با تحقیقات صورت گرفته توسط بازاریاب ها ومحققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از تبلیغات متنی وتصاویر، دیگر تاثیر در ذهن مخاطب نداشته و او را جذب نمی کند. بر طبق این تحقیقات، به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ویدیو در فضاهای مجازی وحتی فضای های واقعی تاثیر بیشتری درذهن مخاطب گذاشته و در عمق مغز او جای می‌گیرد. چرا که در ویدیو یک دقیقه ایی نزدیک به 1000 واژه نهفته است که معنای گوناگونی می‌رسانند.

به همین منظور بیشتر تبلیغات به سمت ویدیو شدن آن سوق پیدا کرد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چه نوع ویدیو هایی در چه قالب هایی باید ساخته شود؟ هر نوع ویدیو متناسب با کدام یک از بستر های مجازی می‌باشد.

ساده ترین راه برای ساخت ویدیو استفاده از قالب های اماده برای طراحی وپیاده سازی ویدیو می‌باشد. که امروزه در خیلی از کسب وکار های اینترنتی و اشخاص برای ساخت ویدیو چه در شبکه های اجتماعی، چه در وب سایت برای ساخت ویدیو از قالب های آماده استفاده می‌کنند. چرا که از مرحله تهیه تا تدوین و سپس انتشار در کوتاه ترین زمان ممکن، با کمترین هزینه و بهترین کیفیت طراحی و آماده ارائه می‌شود.

ساخت ویدیو برای فضای آنلاین، در خود فضای آنلاین به سادگی انجام می‌شود. که شما نیازی به یادگیری برنامه‌های ساخت ویدیو یا استفاده از اپلیکیشن های ساخت ویدیو که حجم زیادی از فضای های تلفن همراه را اشغال می‌کنند نخواهید داشت، البته این نکته هم حائز اهمیت است که گاها دیده شده است که همین برنامه ها بنا به سطح بالای دسترسی آن ها به اطلاعات اشخاص منجر به سود جویی از افراد شده است.

اما استفاده از فضای‌های آنلاین، دسترسی از شما نخواهند خواست و خود شما محتوایات خود را در آن بازگزاری کرده و با استفاده از قالب های از پیش طراحی شده اقدام به ساخت ویدیو و شخصی سازی قالب‌ها خواهید کرد.

 

ساخت ویدیو در فضای انلاین، حال چه با استفاده ازموبایل و چه استفاده از وب سایت های ساخت ویدیو آنلاین، می‌توانداز برند شما یک برند محبوب در نگاه مردم ایجاد کند. چرا که همانطور که قبلا هم بیان شده ماندگاری ویدیو در ذهن مخاطب به مراتب بیشتر از تبلیغات متنی خواهد بود.

شاید عده ایی از صاحبان کسب وکار که شاید در ابتدای راه هستند و توان پرداخت هزینه های سنگین تهیه ویدیو را ندارند، بخواهند که از این اقدام مهم در جهت برند سازی و جذب مخاطب خود دست بکشند. که در جواب این افراد باید گفت که ساخت ویدیو در وب سایت های ساخت ویدیو آنلاین که تعداد آن ها هم کم نیستند بسیار ساده و با پایین ترین هزینه‌ها صورت می‌گیرد. گاها قالب های آماده ایی عرضه می‌شوند که رایگان هستند و بدون پرداخت هزینه می‌توان از آن‌ها استفاد کرد. این قالب‌ها در تمامی اندازه و ابعاد متناسب با محل انتشار ویدیو نیز هستند.

کلام آخر، استفاده از ویدیو و ساخت ویدیو انلاین  برای هر نوع محل انتشاری، اینستاگرام(پست و استوری) و وب سایت و... شما را به عنوان یک برند موفق در ذهن مخاطب ثبت خواهد کرد.

دیدگاه ها
حسین
حسین 03:12 - 1400/12/06
سلام و خسته نباشی خدمت فاپولی های عزیز، ممنون بابت همه مقاله های عالی تون من در آموزش کامپیوتر مقدماتی، پاورپوینت و زبان متوسطه اول و دوم مهارت دارم، آیا ممکنه بفرمایید چطور میتونم یک راه کسب درآمد بالا از این مهارت ها کسب کنم... لطفا یه پیشنهاد خاص بدین....من منتظر ایمیل ما هستم. تشکر