افزودن لینک محصولات سایت روی تصاویر اینستاگرام
- + کاربردی و آموزشی
- 16 بهمن 1397
- فرهاد عبدی
- 0 دیدگاه
- 2556 بازدید
- 5 دقیقه
حتما شما هم در صفحه های اجتماعی سایت های بزرگ فروش اینترنتی ایکون های کوپک فروش یا لینک محصول در سایت را دیده اید. ایسنتاگرام در نسخه جدید خود قابلیتی کاربردی ایجاد کرده است که کلیه سایت های فروشگاهی که کالاهای فیزیکی عرضه میکنند می توانند با درج تصاویر محصول خود در اینستا لینک خرید آن را به تصویر اضافه کنند.
در ادامه با آموزش افزودن لینک محصولات سایت روی تصاویر اینستاگرام با شما خواهیم بود
معرفی دکمه خرید در اینستاگرام دکمه خرید در اینستاگرام بصورت یک آیکون کوچک در انتهای سمت چپ هر پست ( در صورت فعال بودن ) نمایش داده می شود. (در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است) و وقتی بر روی پستی که این آیکون کوچک را دارد تپ میکنید (لمس یک بار بروی صفحه ) مشخصات قیمتی هر محصول را با امکان کلیک کردن فراهم می کند. برای نمونه در اینجا پستی ازصفحه رسمی دیجی استایل در اینستاگرام را مشاهده می نماییم. همان طور که مشاهده می کنید توضیح مختصری از محصول به همراه برچسب قیمتی آن نمایش داده می شود. جالب اینجاست که در همین ابتدای این ویژگی امکان تگ کردن چند محصول بر روی یک پست وجود دارد. وقتی شما بر روی این برچسب قیمتی کلیک می کنید اینستاگرام شما را به صفحه ای جداگانه مختص همان محصول می برد که در آن عکسی تمام صفحه از محصول مورد نظر ( که در ادامه میگوییم کجا باید تعریف شود )به کاربران نمایش داده می شود . همانطور که می بینید کیف بالای پست که در گوشه تصویر بود بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود ، با کلیک بر روی لینک آبی رنگ می توانید این محصول را در وب سایت دیجی استایل مشاهده نمایید. این امکان شما را تنها با دو کلیک به محصول مورد علاقه اتان می رساند که از لحاظ تجربه کاربری می توان یکی از کاربردی ترین مفاهیم خرید از شبکه های اجتماعی Social-Shopping را به تصویر بکشد . پس از کلیک بر روی وب سایت براحتی وارد فضای کسب و کار مربوطه شده و خرید خود را کامل می نمایید. خواه یا ناخواه شبکه های اجتماعی فرایند خرید و سفارش کاربران را از زنجیره نقشه سفر مشتری در درون خود کامل می نمایند . این شبکه ها با ماهیت ارتباط اولیه پا به جهان واقعی گذاشته و پس از ایجاد اگاهی و افزایش نرخ درگیری و وفادار سازی کاربران نسبت به کسب و کارها و افراد ، حال می توانند فرایند سفارش و خرید را در خود جای دهند . همه در یک فضا!چگونه می توان این امکان را فعال نمود؟
این ویژگی با همکاری اینستاگرام با سرویس فروشگاه ساز شاپیفای که متاسفانه به مانند بسیاری دیگر از وب سایت ها به دلایل نامعلوم فیلتر است عرضه می شود. در نسخه بتا امکان خرید محصول در اینستاگرام ، این امکان توسط شاپیفای با شرکت بیش از ۳۰ هزار کسب و کاری که دارای صفحه بیزینس در اینستاگرام هستند تست شد. در حال حاضر نسخه تست تمام شده و فیسبوک این ویژگی را برای کشورهای زیر فعال نموده است.مراحل فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام
- بیزینس کردن صفحه اینستاگرام
- ساخت اکانت شاپیفای ( اختیاری)
- ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صحفه اینستاگرام خود (در حین همان بیزینس کردن پیج ممکن است )
- پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
- ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
- اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک (اختیاری)
- اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
- بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
- اضافه شدن خود بخود تگ محصولات در قسمت انتشار پست در صورت بروزرسانی کردن نرم افزار اینستاگرام
- پیج فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید.
- برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید.
- همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوک اتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد ( راهنمایی مراحل از اینجا )
- حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده بر روی Add sales channel کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت Facebook > Account به شاپیفای متصل نماییدConnect account.