توضیحات محصول
پرسشنامه هیجان تحصیل(AEQ)
پرسشنامه هیجان تحصیل(AEQ)
40سوالی می باشد دارای 7 زیرمقیاس : لذت، غرور، خشم، اضطراب، ناامیدی، شرم، و خستگی می باشد
ابزار به منظور اندازهگیری هیجانهای تحصیلی دانشآموزان توسط پکران و همکاران (2005) طراحی و ساخته شده است. این پرسشنامه از نوع خودگزارشی و مداد ـ کاغذی است.
کدیور و همکاران (1388)، این پرسشنامه را در جامعه دانشآموزان دبیرستانی ایران مورد اعتباریابی قرارداده و پایایی مقیاس هیجانهای مربوط به کلاس این پرسشنامه را نیز بین 73/0 تا 84/0 گزارش نمودهاند (طبق جدول1)؛ که نشاندهندهی این است که پرسشنامه هیجانهای تحصیلی، پایایی قابل قبول و کافی دارد و ضرایب حاصل از آن با نتایج پژوهش پکران و همکاران (2005) قابل قیاس است. همچنین بررسی روایی این ابزار در پژوهش کدیور و همکاران (1388) نشان می دهد این پرسشنامه از میزان روایی مناسبی برخوردار است. دراین پژوهش با توجه به اهداف مورد نظر زیر مقیاسهای مربوط به هیجانات کلاس شامل لذت از کلاس (5 سوال)، غرور(5 سوال)، خشم (4 سوال)، اضطراب (5 سوال)، ناامیدی (4سوال)، شرم (8 سوال) و خستگی(11 سوال)، مورد استفاده قرار گرفت. به عنوان مثال گویه "مفتخرم که در این کلاس بهتر از بقیه عمل کنم"، هیجان مثبت غرورو گویه "هرگاه در کلاس صحبت میکنم، میخواهم به سوراخی رفته و پنهان شوم" نیز شرم را میسنجد. در این پرسشنامه دانشآموزان تجربیات هیجانی خود را در یک مقیاس لیکرتی 5 درجه ای از کاملاً مخالفم (1) تا کاملاً موافقم (5) درجهبندی میکنند.
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید