توضیحات محصول
دانلود پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی با فرمت ppt ودر 15 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی ازمتن پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی
مقدمه ای بر برنامه ریزی الکترونیکی
- برنامه ریزی بازاریابی باید منطبق بر اهداف کلان سازمانی باشد و برنامه های بازاریابی الکترونیکی باید با برنامه های بازاریابی آفلاین و سنتی یکپارچه شوند.
- در یک کسب و کار سنتی ، یک برنامه کلان سازمانی یا کسب و کار ، سیستم ها ،رویه ها، منابع و ساختار را تحت پوشش قرار میدهد در حالی که برنامه بازاریابی ، فروش ، توزیع، ارتباطات و تحویل محصول یا خدمت را پوشش می دهد.
- برنامه ریزی ها کوتاه مدت و بلند مدت هستند
- برنامه ریزی بلندمدت بر سه ناحیه تاکید دارد:
- شناسایی زود هنگام تغییرات قابل توجه در محیط کلان
- توسعه و پیشنهادهای ارزش ارتباطی برای مشتریان خدمات آنلاین
- تعریف زیر ساخت های فناوری و معماری های پایگاه داده
مدل برنامه ریزی SOSTAC
- تحلیل موقعیت (Situation Analysis)
اینکه در حال حاضر کجا هستیم؟
اینکه کجا می خواهیم باشیم؟
چگونه به اهداف برسیم؟
جزییات استراتژی ها
جزییات تاکتیک ها
تحلیل موقعیت
پرسشی برای دانستن موفقیت یا عدم موفقیت تحلیل موقعیت
- بعد از اینکه توانستیم تعریف کنیم که به کجا خواهیم رفت به تحلیل داخلی (درون سازمان) و تحلیل خارجی (محیط کسب و کار موثر بر کسب و کارخود) می پردازیم .
- نواحی سنتی آزمون شده:
- KPIs : شاخص های کلیدی عملکرد که معیار های موفقیت کسب و کار ،نتایج و .. را مطابق استاندارد مشخص می کنند.
- تحلیل SWOT : مشخص کننده نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت ها و تهدیدهای خارجی
- PEST : متغیرهای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و ... شکل دهنده بازار مورد نظر
- مشتریان : مشخص کردن تعداد مشتریان آنلاین
- رقبا : مشخص کردن رقبا
- توزیع کنندگان : مشخص کردن واسطه های آنلاین جدید
تحلیل داخلی (درون سازمانی)
در تحلیل داخلی شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) در نظر گرفته می شوند. شاخص ها اصلی مربوطه برای ارزیابی فعالیت های آنلاین :
- تحقیقات یا روش های جذب مشتریان احتمالی
- فروش
- سهم بازار
- برگشت سرمایه (ROI)
- درآمد آنلاین یا مشارکت در خدمات
نقاط قوت وضعف
تحلیل موقعیت معمولا شامل تحلیل نقاط قوت و ضعف است. برای کسب و کار چند کاناله ، برنامه ریزی الکترونیکی باید بر مقایسه نقاط قوت و ضعف کانال دیجیتالی مربوطه با کانال های دیگر تمرکز کند . مواردی که باید کنترل گردد :
- پایگاه مشتریان : آیا کامل ، به روز و شفاف و یکپارچه است؟ امکان ارتباط یک به یک وجود دارد؟
- مشتری مداری آنلاین : سرعت پاسخگویی شما افزایش یا کاهش یافته است؟
- وب سایت : آیا وب سایت شما بگونه ای موثر کاربر محور است؟
- پایگاه داده یکپارچه : آیا ابزار آنلاین و آفلاین شما بهم متصل هستند؟
- لینک های وب : آیا ارجاعات توسط طیف وسیعی از منابع تولید می شوند؟
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید