اگر فقط همین نکات را می دانستم، هنوز رستورانم را داشتم
چند سال قبل با شور و اشتیاق خیلی زیاد، هر چقدر می تونستم پول نقد جور کردم و از خانواده و دوستان هم پول قرض گرفتم و یک کافه رستوران راه اندازی کردم. مدتی همه چیز خیلی خوب بود تا این که در یک لحظه همه چیز از هم پاشید. البته من فکر می کردم که در یک لحظه این اتفاقات افتاده است، در حالی که تصمیمات کوچک من به تدریج باعث چنین نتیجه ای شده بود. بعد از این که تمام زندگی ام را از دست دادم و مبالغ زیادی هم بدهکار شدم، به شهر دیگری رفتم. مدت ها راجع به زندگی ام و تصمیماتی که باعث شد تا به آن جا برسم فکر کردم. مدت ها روش های مختلف را امتحان کردم و از افراد زیادی کسب تجربه کردم. یکی از افرادی که به معنای واقعی رستورانداری و تالارداری را زندگی می کند و از پذیرایی لذت می برد، جناب کوروش حساس است.
اگر خوب به صحبت هایش گوش کنید، متوجه می شوید که تنها راز موفقیت در رستورانداری، جمله ای است که در عمق تمام صحبت هایش قابل لمس است.
جنس صحبت هایش نه تئوری و کتاب گونه بلکه کاملا تجربی است و تک تک جملاتش حاصل دردهاییست که با عمق جانش تجربه کرده است.
اگر این مصاحبه را تهیه می کنید، انتظار یک سری نکات پیچیده و فرمول های علمی نداشته باشید. بلکه خود را آماده کنیدتا پای صحبت های 25 سال تجربه یک نفر در حوزه رستورانداری بنشینید.
مصاحبه اختصاصی مستر تالاردار با مرد حساس رستورانداری تقدیم به شما.
عنوان 28 موردی که راجع به آن ها صحبت شده است
اولین کار قبل از راه اندازی
قبل از این که به دنبال تجهیز و پرسنل باشید حتما باید این مرحله را انجام دهید.
مدت زمان اجاره
اگر قرار است برای رستورانتان جایی را اجاره کنید، حتما این نکته را رعایت کنید.
انتخاب اسم
چه اسمی برای رستورانمان انتخاب کنیم؟
خط های تلفن ثابت
این نکته حیاتی است
مشتری شما اومده مهمونی
اگر به مشتری خود به عنوان شخصی نگاه کنید که مهمان شماست، جواب خیلی از سوالات را خواهید گرفت.
حجم غذا
نظرهای مختلفی راجع به حجم غذا وجود دارد، ولی معمولا بهترین ها این روش را رعایت می کنند.
چقدر هزینه بابت تجهیزات
چه مقدار از سرمایه اولیه را به تجهیزات اختصاص دهیم؟
ظاهر غذا
شاید باورتان نشود ولی با این که اکثر انسان ها معتقدند که با منطقشان تصمیم می گیرند ولی در نهایت آن ها با احساسشان تصمیم می گیرند. از این رو ظاهر غذا بسیار در ایجاد حس خوب برای مشتریان تاثیرگذار است.
غذای بیرون بر
اگر نکات مربوط به ارائه غذای بیرون بر را رعایت کنید به راحتی درآمد رستوران شما از غذای بیرون بر از غذای داخل سالنتان بیشتر می شود. پس نگران محدودیت های فضای رستوران نباشید ولی غذای بیرون بر را جدی بگیرید.
اهمیت شلوغ بودن رستوران
شلوغ بودن رستوران شما، چنان در جذب مشتری تاثیرگذار است که یکی از رستوراندارها، تکنیک بسیار بامزه ای برای شلوغ بودن رستورانش اجرا کرده بود.
بهترین تبلیغ چیست؟
اگر به عمق این نکته پی ببرید، خیلی از هزینه هایی که برخی رستوران ها برای تبلیغات انجام می دهند را انجام نخواهید داد.
گرم بودن غذا
شاید باورتون نشه ولی مدیریت گرمای غذا از زمانی که غذا سرو میشه تا موقعی که به دست مشتری برسه خیلی مهمه و تاثیر زیادی در حال خوب مشتری دارد.
رضایت مشتری
چه برخودی باید با مشتری های بهانه گیر داشت؟ آیا باید آن ها را نادیده گرفت یا راه دیگری وجود دارد؟
شیفت های کاری رستوران
آیا قرار است فقط ناهار داشته باشید یا ناهار و شام؟ اگر قرار است ناهار و شام داشته باشید چطور باید مقدار پخت غذا را مدیریت کنید؟
غذای بد و غذای خوب
بعضی از رستوراندارها فکر می کنند که غذای بد یعنی غذایی که مسموم باشد در حالی که …
اهمیت سرعت
رستورانداری با چاشنی سرعت می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. این سرعت هم مربوط به داخل سالن است و هم مربوط به سرویس های بیرون.
چرا باید فروشمان زیاد باشد
شاید فکر کنید زیرا باعث افزایش درآمدمان می شود. درست است باعث افزایش درآمد هم می شود ولی مزایای دیگری هم دارد که کار را برایتان لذت بخش تر می کند.
سیستم ارسال غذا باید چگونه باشد؟
چطور سیستمی داشته باشیم که در سریع ترین زمان ممکن، غذا به دست مشتری برسد و حساب و کتاب رستوران هم دچار مشکل نشود.
صبور بودن در رستوران داری
اگر فکر می کنید با راه اندازی یک رستوران، یک شبه پولدار می شوید، حتما این بخش از مصاحبه را با دقت گوش کنید.
مشتری های ماندگار
چه چیزی باعث می شود که مشتری های ما وفادار باشند و مرتب ما را انتخاب کنند؟
با چه نوع سرمایه شروع کنم؟
یا بهتر است بگوییم با چه نوع سرمایه شروع نکنید.
کل به جزء یا جزء به کل؟
چطور حساب و کتاب کنیم که دچار اشتباهات رایج نشویم؟
معرفی یک نرم افزار حسابداری عالی برای رستورانداری
با این که قصد تبلیغ نداشتیم ولی جناب حساس نرم افزاری که خودشان سالها استفاده کرده بودند و راضی بودند را معرفی کردند.
اولین کاری که هر روز صبح باید انجام شود
شاید خنده دار باشد ولی رعایت نکردن همین نکته باعث می شود که بعضی وقت ها تا ظهر هیچ زنگ خوری نداشته باشیم.
یک روش تبلیغاتی بی نظیر
معرفی یک روش تبلیغاتی ارزان و زودبازده
اهمیت پرسنل
پرسنلمون اولین مشتریان ما هستند.
ثبات پرسنل
این نکته بسیار مهم است. ثابت بودن پرسنل در ذهن مشتری بسیار تاثیرگذار است.
مواد اولیه
از چه نوع مواد اولیه ای استفاده کنیم؟
دیدگاه خود را ثبت کنید