ثروتمندان به فرزندان خود در زمينه کارکرد پول چه چيزي مي آموزند،که نادارها و اعضاي طبقه مياني جامعه از آن غافلند؟!
اثر: رابرت کيوساکي، شارون لچنر
مترجم: دکتر عبدالرضا رضايی نژاد
خلاصه کتاب: 24 صفحه با فرمت PDF
ما دوران گذشته را پشت سر گذاشته ايم و به زمانـه اي رسـيده ايـم کـه علم و ثروت در يک راستا قرار گرفته اند. علم و ثروت بحث امروز است نويسندگان کتاب به اين نكته اشاره دارند که ” تا ٣٠٠ سال پيش، زمين منبع ثروت بود. زمين داران ثروتمند به حسـاب مـي آمدنـد، پـس از آن، دوران صنعتي فرا رسيد و صاحبان صنايع به ثـروت رسـيدند. امـروز دوران دانـش و اطلاعــات اســت. کســاني کــه بــه اطلاعــات تــازه و روز دسترســي داشــته باشند ثروتمندند.“
نويسندگان کتاب، روشهاي آموزشـی مـدارس را بـراي عصــر حاضــر مناســب و کــافي نمــی داننــد و معتقدنــد کــه ”مدرســه هــا کارمند پرورند و نه کارآفرين پرور.“
آموزشهايي که براي عصر سازمان های بزرگ و بوروکراتيک مناسب بود، ديگر جوابگوي نيازهاي سازمان های پيچيده، شبكه اي و مبتنـي بـر دانـش امروز نيست. درواقع فرزندان ما را براي دنيـايي تربيـت مـيکننـد کـه ديگـر
وجود نـدارد. نويسـندگان بـه جوانـان امـروز توصـيه مـيکننـد که کارآفرين باشند. براي کارآفريني بايد سخت کوش، خوشبين و ريسك پذير بود و بايـد هوشمندي مالي داشت.
هوشمندي مالي نيز از چهار عامل:
• آشنايي با حسابداري،
• روش هاي سرمايه گذاري،
• بازاريابي،
• آگاهي از قوانين، حاصل ميشود.
”براي پول کار نكنيـد، بگذاريـد پـول برايتان کار کند.
...
دیدگاه خود را ثبت کنید